Spotkanie informacyjne dla „frankowiczów” w Warszawie - 12.06.2017 r.

12 czerwca 2017 r. Rzecznik Praw Obywatelskich organizuje - wraz z Rzecznikiem Finansowym i Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów kolejne spotkanie informacyjne w sprawie kredytów zwanych „frankowymi".

Formularz rejestracyjny

Od stycznia takie spotkania odbyły się w dziewięciu miastach Polski. Teraz kolej na Warszawę. Na spotkania organizowane w innych miastach przychodziło nawet po kilkaset osób, dlatego w Warszawie jednego dnia organizujemy dwa spotkania (przed i po południu).

Na spotkanie można się zgłosić za pośrednictwem formularza rejestracyjnego. Na sali jest ok 400 miejsc.

Spotkanie ma pomóc kredytobiorcom skorzystać z możliwości, jakie są już dziś dostępne w prawie. Zwrócimy uwagę szczególnie na dostępne obecnie bezpłatne formy pomocy - które pozwalają klientowi banku rozeznać się w sytuacji, sformułować konkretne oczekiwania i przyjąć konkretną strategię postępowania.

Uwaga! Odpowiadać będziemy na indywidualne pytania z sali (nie przewidujemy natomiast porad indywidualnych „w cztery oczy").

Kiedy

Spotkania organizujemy w dwóch turach - do wyboru:

  • godz. 11.00

LUB

  • o godz. 16:30

Gdzie

Warszawski Dom Technika, Tadeusza Czackiego 3/5 (Metro Nowy Świat - Uniwersytet)

REJESTRACJA służy nie tylko zapewnieniu Państwu miejsc na sali. Zależy nam, by uczestnicy spotkania zapoznali się wcześniej z podstawowymi informacjami o prawnych możliwościach, jakie mają kredytobiorcy. Prześlemy je osobom zarejestrowanym. Łatwiej będzie wtedy zadawać pytania. Rejestracja pozwoli też na skorzystanie przesłanie pytań i wątpliwości jeszcze przed spotkaniem. W ten sposób eksperci będą lepiej przygotowani.

Plan spotkania

Informacji udzielać będą eksperci Rzecznika Finansowego (działającej od 2015 instytucji wspierającej klientów instytucji finansowych), UOKiK (instytucji tropiącej tzw. klauzule abuzywne czyli niedozwolone w umowach) oraz Rzecznika Praw Obywatelskich (który akcję zainicjował i koordynuje).

Podczas spotkania wyjaśnimy:

1. PO CO i JAK napisać dobrą reklamację do banku.

Te warsztaty dotyczą głównie osób, które:

  • zastanawiają się, czy jest sens robić coś z umową kredytową,
  • chcą zrobić pierwszy krok, ale nie wiedzą, jak to zrobić bez pomocy prawnika.

Na spotkaniu każdy mógł się dowiedzieć, jak napisać samodzielnie reklamację, co ona daje, na co zwrócić uwagę i jakie elementy są w reklamacji niezbędne. Będzie można zadawać pytania, dzielić się wątpliwościami - na wszystkie postara się odpowiedzieć ekspertka.

Ta część będzie trwała około 1,5 godziny.

2. PO CO I JAK napisać wniosek o interwencję do Rzecznika Finansowego.

Podczas tych warsztatów mówiliśmy, jak skutecznie złożyć wniosek do Rzecznika Finansowego, żeby zbadał naszą umowę. Co i pod jakim adresem wysłać, i czego spodziewać się w odpowiedzi.

  • Co - i pod jakim warunkiem - może przerwać bieg przedawnienia?
  • Co może dać postepowanie polubowne w sprawie z bankiem?
  • Jaką bezpłatną pomoc ekspercką możemy uzyskać, jeśli zdecydujemy się skierować sprawę do sądu?

Naszym celem będzie dostarczenie Państwu wiedzy potrzebnej do tego, by uruchomić bezpłatną pomoc Rzecznika Finansowego.

Ta część trwa też około 1,5 godziny.

Warto pamiętać, że złożenie reklamacji nie wyklucza korzystania z płatnej pomocy prawnika. To znaczy, że jeśli ktoś zastanawia się nad wynajęciem prawnika, to i tak może skorzystać z pomocy Rzecznika Finansowego, a na pewno - dowiedzieć się, co konkretnie może on zrobić.

BEZ REKLAMACJI nie można skorzystać z pomocy Rzecznika Finansowego. DLATEGO napisanie reklamacji jest tak ważne.

 

 




Pozostałe artykuły w kategorii: Sprawy bieżące


Administracja strony: EPC System - Outsorcing IT