Koniec roku "nie sprzyja tworzeniu PPE"

W  2012 r. powstało już 30 nowych pracowniczych programów emerytalnych (PPE)  – podaje "Rzeczpospolita"(Nr z 16.11.2012 r.) za Komisją Nadzoru Finansowego. Według informacji KNF, najwięcej nowych PPE zostało wpisanych do rejestru w trzecim kwartale  br. – 16, podczas gdy w  pierwszym i drugim bo ich po sześć. Tymczasem "końcówka roku nie sprzyja tworzeniu PPE" - twierdzi dziennik.  Od października  2012 r. nadzór zarejestrował zaledwie dwa nowe programy. Jeden, utworzony z Generali Życie,  należy do RESO Europa Service z Suwałk .  Z  kolei drugi PPE  to program Totalizatora Sportowego, którego zarządzaniem zajmuje się TFI PZU - pisze gazeta.
"Rzeczpospolita" przypomina, iż według   niedawnego badania firmy Aegon wynika, że  oczekiwanie planu emerytalnego w firmie rośnie wraz z wiekiem. I tak, blisko  trzy czwarte badanych pracowników uważa, że pracodawca powinien prowadzić zakładowy plan emerytalny. "Rz" zauważa, że w Polsce, pomimo że PPE można zakładać od 1999 r.,  nie  jest to specjalnie popularna forma grupowego gromadzenia pieniędzy na starość. I chociaż  powstają nowe PPE, to spora ich grupa jest też wykreślana z rejestru (od 1999 r. zostało wykreślonych 280 programów) Obecnie działa 1096 PPE.

Jak  ZUS obsługuje  klienta ?

Wniosek do ZUS   można  złożyć,   bez względu do której placówki ZUS trafimy. Oddział,  do którego takie pismo trafi, jest  zobligowany przekazać  je do jednostki właściwej ze względu na miejsce zmieszania wnioskodawcy - informuje "Rzeczpospolita"(Nr z 16.11.2012 r.).  Natomiast  pytania w sprawie wydanej decyzji,  lub odwołanie od niej trzeba  kierować do oddziału ZUS, który wydał  decyzję - tłumaczy  gazeta. Według dziennika, "wyjaśnienia dotyczące treści decyzji, która została dostarczona adresatowi, czy ewentualne wątpliwości z nią związane  zostaną wyjaśnione od ręki, telefonicznie lub osobiście w siedzibie ZUS". Z kolei "wszystkie wątpliwości w treści decyzji pomoże wyjaśnić Centrala Obsługi Telefonicznej pod numerami 801 400 987 (telefony stacjonarne) i (22) 560 15 00 (telefony stacjonarne i komórkowe)" - pisze "Rz" i dodaje, że o terminach odpowiedzi ZUS można mówić zaś "w przypadku ścieżki odwoławczej, wniosku płatnika o interpretacje przepisów lub każdego innego formalnego wniosku".
W celu przyspieszenia obsługi można zarezerwować wizytę w ZUS za pośrednictwem profilu na pue.zus.pl.

Administracja strony: EPC System - Outsorcing IT