Kampania edukacyjno-społeczna popularyzująca ubezpieczenia ochrony prawnej obejmie nowe towarzystwa

Komisja ds. Wizerunku Zewnętrznego i Działalności Pro Bono Naczelnej Rady Adwokackiej (NRA) prowadzi wraz z Rzecznikiem Ubezpieczonych i Rzecznikiem Praw Obywatelskich kampanię edukacyjno-społeczną popularyzującą ubezpieczenia ochrony prawnej jako instrument zapewniający szeroki i tani dostęp do wymiaru sprawiedliwości - informuje "Dziennik Gazeta Prawna" (Nr z 07.11.2011 r) . NRA w  październiku br.  podpisała pierwsze porozumienie z ubezpieczycielem, "określające zasady współpracy obu podmiotów oraz zasady, na jakich firma będzie refundowała ubezpieczonym honoraria adwokackie". Organizacja rozpoczyna rozmowy z kolejnymi ubezpieczycielami, mającymi w ofercie ubezpieczenia ochrony prawnej – pisze gazeta.
Dziennik przypomina, iż NRA "wynegocjowała z ubezpieczycielem stawki honorariów adwokackich, które ten będzie refundował beneficjentom polis".  Według "DGP", "istotnym elementem prowadzonych przez Naczelną Radę Adwokacką rozmów z towarzystwami ubezpieczeniowych jest zgoda na zasadę, aby towarzystwa refundowały wyłączenie koszty profesjonalnych usług prawników kwalifikowanych, to znaczy adwokatów i radców prawnych (...) w ogólnych warunkach umów ubezpieczeń ochrony prawnej znajdują się wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczycieli w wypadku, gdyby beneficjent chciał ustanowić pełnomocnikiem podmiot niezrzeszony w samorządach zawodów zaufania publicznego.

Więcej osób poszkodowanych w wypadku drogowym  sprawdza w UFG polisę OC   auta sprawcy

Czy  i gdzie  polisę OC ma dane auto można sprawdzić na stronie Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG) znając tylko numery rejestracyjne pojazdu - podaje "Rzeczpospolita"(Nr z 08.11.2011 r.). Według dziennika, po zarejestrowaniu się pytającego na portalu UFG i podaniu adresu mailowego, na który ma być wysłana odpowiedź,  trafia ona tam, w ciągu kilkudziesięciu sekund.  Wygenerowana informacja zawiera tylko nazwę firmy ubezpieczeniowej, która wystawiła polisę OC oraz okres jej ważności - zauważa dziennik. Prawo do takiej informacji mają przede wszystkim  osoby poszkodowane w wypadku drogowym oraz właściciele pojazdu. Z  usługi korzystają również osoby zamierzające kupić używane auto, jednak " w praktyce muszą  prosić o taką weryfikację właściciela pojazdu, gdyż formalnie to on może mieć dostęp do danych na portalu UFG".
Dziennik podkreśla, iż  od 11 lutego 2012 r. informacja ta będzie dostępna już  dla każdego. Gazeta przypomina, iż " ciągu ostatniego roku liczonego do końca września 2011 r. - poprzez stronę internetową Funduszu - udzielonych zostało łącznie 168 tys. takich odpowiedzi". Najczęściej zapytania pochodziły od firm ubezpieczeniowych (87,5 tys. zapytań), osób prywatnych (50,7 tys.),  kancelarii  odszkodowawczych  (13,0 tys.), Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych oraz policji.

PZU może być pasywnym uczestnikiem fuzji i przejęć w bankowości

Wprawdzie PZU SA  nie będzie aktywnym uczestnikiem procesu fuzji i przejęć w bankowości, to może być jednak inwestorem, który pomoże realizować transakcje - donosi "Rzeczpospolita"(Nr z 09.11.2011 r.). Zdaniem  Andrzeja Klesyka,  prezesa zarządu firmy, "repolonizacja polskich banków to interesujący pomysł, ale krajowe banki są drogo wyceniane". Klesyk oświadczył na spotkaniu z dziennikarzami, że ubezpieczyciel przygląda się interesującym okazjom rynkowym. "Jeśli będą duże transakcje na rynku polskim, to my będziemy w nie wchodzili" –  stwierdził szef PZU SA. A w opinii Ryszarda Trepczyńskiego, członka zarządu PZU SA odpowiedzialnego  za obszar inwestycji, spółka  może się "pojawić w transakcji przejęcia banku jako finansujący. Uczestniczyć w konsorcjum udzielającym takiego finansowania". 

PZU SA obniżyło zysk w III kw.br.

Zysk netto grupy PZU w trzecim kwartale 2011 roku spadł do 304,5 mln zł z 704,3 mln zł rok wcześniej - podaje
"Dziennik Gazeta Prawna" powołując się na  komunikat spółki. Jest to wynik o 18 proc. słabszy od oczekiwań rynku (analitycy szacowali go na 371 mln zł) i  o 57 proc. niższy niż rok wcześniej. Z kolei  współczynnik ROE na koniec III kwartału 2011 roku wynosił 19,6 proc. Według "DGP", składka przypisana brutto grupy w trzecim kwartale 2011 r.  wyniosła 3 mld 752 mln zł i wzrosła o 7 proc. r/r i 2 proc. w ujęciu kwartalnym. Łącznie składki przypisane brutto za trzy kw. 2011 r.  wyniosły 11,42 mld zł, czyli były o proc. 5,8 wyższe niż rok wcześniej. Natomiast dochody z działalności lokacyjnej grupy PZU po trzech kwartałach 2011 r.  wyniosły 1,04 mld zł, podczas gdy rok wcześniej kształtowały się na poziomie 2,19 mld zł. Gazeta zauważa, że tylko  "w samym III kw.  2011 r.  wynik z tego tytułu wynosił minus 39 mln zł. Przy tym, odszkodowania netto  w III kw. br. wyniosły 2605,9 mln zł ( były na poziomie z II kw.  2011 r.  i  o 7 proc. niższe niż w III kw. 2010 r. ). Łącznie na koniec września 2011 r. ubezpieczyciel  wypłacił  7,62 mld zł  odszkodowań  netto - podaje dziennik. Koszty  akwizycji w III kw. 2011 r.  wzrosły zaś  do 491,5 mln zł z 481,1 mln zł rok wcześniej. Natomiast  koszty administracyjne spadły w omawianym  okresie do 307 mln zł z 336,1 mln zł..

Szczęśliwy internauta otrzyma  z Ergo Hestii równowartość składki


Ergo Hestia odda  internautom równowartość składki - donosi "Bankier" (www.bankier.pl z 07.11.2011 r.). Według portalu, każdy klient Ergo Hestii, który  od 7 listopada 2011 do 5 lutego 2012 r. dokona aktywacji swojego eKonta najbliżej pełnej godziny, otrzyma od firmy równowartość swej składki ubezpieczeniowej lub opłaconej ostatnio raty za polisę (jeśli płaci za nią w ratach). Ergo Hestia nagrodzi ponad 2 tysiące klientów, chcąc w ten sposób zachęcić  do korzystania z ubezpieczeń w sieci. Informacje o wygranych będą podawane co tydzień. Zdaniem Mario Everardo Zamarripa Gonzaleza, dyrektora Biura Sprzedaży Direct w Ergo Hestii  eKonto  "to wygoda obsługi" . W przypadku szkody,   klient  "który ma otwarte eKonto, nie musi dzwonić na infolinię. Wystarczy, że w dogodnym dla siebie momencie zgłosi zdarzenie w internecie, mailem wyśle dokumenty i zaświadczenia niezbędne do likwidacji szkody. (...) W eKoncie można nie tylko zlikwidować większość szkód. Można też sprawdzić zakres swojej polisy, a także opłacić ją. Można również śledzić, co dzieje się z naszą szkodą (na jakim etapie likwidacji się znajduje)".
A podkreśla "Bankier", aby  aktywować eKonto "wystarczy mieć polisę w Ergo Hestii, wejść na tę stronę, wypełnić formularz najbliżej pełnej godziny".

Administracja strony: EPC System - Outsorcing IT