PZU walczy o rynek OC i AC

PZU walczy o zachowanie swojej pozycji na  rynku  ubezpieczeń komunikacyjnych. Według gazety "Parkiet" (Nr z 06.11.2008 r.), ubezpieczyciel  radykalnie, nawet o 30 proc., obniżył zniżki przy zakupie OC i AC; oferta potrwa aż do końca maja 2009 r. Dziennik zauważa, że zniżki są tak duże,  że oznaczają - w przypadku OC - spadek ceny poniżej poziomu z marca br. (od 1 kwietnia towarzystwo podniosło ją o 10 proc. w związku z wprowadzeniem 12-proc. podatku Religi). Jednak wysokość obniżek, jak i długość trwania oferty mogą być bardzo  niebezpieczne dla finansów PZU. Z wyliczeń "Parkietu" wynika, że jeśli oferta nie przyciągnie nowych klientów, to PZU może mieć kłopoty z wypełnieniem wymogów ustawy o działalności ubezpieczeniowej, ponieważ  już traci na OC. Cytowany przez gazetę Marcin Mazurek, szef firmy doradczej Intelace Research uważa, że  świadczy to o tym, iż w zakamuflowany sposób ubezpieczyciel chce dofinansować niskorentowne OC za pomocą przynoszącego zyski autocasco.

Polisy komunikacyjne poszły na wojnę

Sprawdź  oferty kilku ubezpieczycieli, a możesz  zaoszczędzić na polisie nawet kilkanaście procent -  radzi  "Gazeta Wyborcza"(Nr z 06.11.2008 r.).Na rosnącej konkurencji zyskują przede wszystkim klienci, którzy mają coraz większy wybór ofert i dostęp do atrakcyjnych promocji. Licytacje w dół   rozpoczął nowicjusz na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych - Commercial Union Direct, oferując  "OC za 1 zł". Wystarczyło, żeby kierowca w październiku wykupił pełny pakiet (OC plus AC wraz z assistance), a za polisę OC płacił 1 zł.   Na odpowiedź  pozostałych uczestników  rynku nie trzeba było długo czekać.  PZU postawił na właścicieli luksusowych aut - na ubezpieczenie samochodu o wartości większej niż 100 tys. zł  dostaniemy aż 30 proc. upustu. Ubezpieczeniowy gigant chce też odbierać klientów konkurentom - za przejście do siebie daje od razu 25 proc. zniżki. Klienci, którzy zdecydują się pozostać z PZU przez rok, mogą liczyć jeszcze na maksymalnie 20-proc. rabat.". Według gazety, specjalne promocje przygotowała też Ergo Hestia - dla klientów płacących  składkę za cały rok z góry a także zniżkę  5-proc. dla osób, które wykupią polisę dla drugiego samochodu.  Z kolei Ci, którzy mają auto wyposażone w system antykradzieżowy z GPS, zapłacą ubezpieczycielowi 20 proc. mniej za ubezpieczenie od kradzieży. Natomiast klienci  Supermarketu Ubezpieczeń Samochodowych mBanku,  którzy do końca roku wykupią ubezpieczenie komunikacyjne mDirect w promocji 'gwarancja najniższej ceny', dostaną zwrot różnicy w cenie, jeśli gdzie indziej znajdą tańszą polisę.

Administracja strony: EPC System - Outsorcing IT