Rekordowe wypłaty odszkodowań światowych ubezpieczycieli za pierwszą połowę 2011 r.

Londyński Lloyd's stracił w pierwszym półroczu 2011 r.   697 mln funtów, to jest miliard dolarów. Jest to efektem rekordowego wzrostu odszkodowań z tytułu klęsk żywiołowych, w tym  odszkodowań za straty spowodowane  katastrofą sejsmiczną  w Japonii, która miała miejsce w marcu br. - podaje "Dziennik Gazeta Prawna"(Nr z 21.09.2011 r.). I tak, firma wypłaciła  w ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. 6,7 mld funtów odszkodowań . Według "DGP", najwięcej w historii liczącej 323 lata  Lloyd's. Dziennik przypomina, iż z kolei zysk Lloyd's za I półrocze 2010 r.  wyniósł 628 mln funtów. Lloyd's nie jest jedynym ubezpieczycielem, który w minionym półroczu br. odnotował tak wysokie straty. Zdaniem Swiss Re, drugiej  co do wielkości światowej firmy reasekuracyjnej,  wypłaty ubezpieczycieli z tytułu szkód spowodowanych katastrofami w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2011 r.  wyniosły 70 mld dolarów i ustępują tylko rekordowemu pod tym względem rokowi 2005. Wielkie szkody  (poza  połączonym z tsunami trzęsieniem ziemi w Japonii 11 marca br.) przyniosły w omawianym czasie także  trzęsienie ziemi na Nowej Zelandii i powodzie w Australii.

Koniec podwójnego OC w komunikacji coraz bliżej

Ustawa o nowelizacji ubezpieczeń obowiązkowych, która wejdzie w życie od lutego 2012 r zlikwiduje problem "podwójnego OC"  w komunikacji. Chodzi o sytuację - pisze "Gazeta Wyborcza"(Nr z 23.09.2011 r.) -  kiedy zmieniając  firmę ubezpieczeniową i kupując nową polisę OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, zapominamy o wypowiedzeniu starej umowy, co skutkuje tym, że  musimy opłacić dwie składki. W opinii "Wyborczej", w  tę pułapkę najczęściej wpadają osoby kupujące używany samochód, które zapominają, że  to auto ciągle chroni stara polisa poprzedniego właściciela, automatycznie odnawiana,  jeśli jej się nie wypowie. Gazeta przypomina, iż  z wejściem w życie nowej regulacji, kierowcy, którzy kupią polisę, "nie będą musieli płacić podwójnie za OC - raz za starą polisę, z której w porę nie zrezygnowali, i drugi raz za nową. Będą mogli w każdym momencie zrezygnować z zawartej umowy, a zwrot pieniędzy dostaną za każdy niewykorzystany dzień ubezpieczenia".

Wysoka dynamika sprzedaży ubezpieczycieli direct

Według "Dziennika Gazety Prawnej"(Nr z 22.09.2011 r.)  pięć towarzystw,  specjalizujących się w sprzedaży polis przez internet i telefon zebrało  od stycznia do końca czerwca 2011 r. blisko 520 mln zł składki,  o ponad 35 proc. więcej w stosunku analogicznego okresu  zeszłego roku , kiedy firmy te zebrały  383 mln zł. I tak, rekordzistą pod względem dynamiki sprzedaży okazały się BRE Ubezpieczenia (wzrost o 112 proc. w skali roku), gdy w  przypadku Avivy było to 45 proc., a Liberty Direct – 42 proc. Natomiast  Link 4  w pierwszej połowie br. zwiększył przypis o 37 mln zł, do 152 mln zł - podaje gazeta.
Zdaniem Pawła Zmyla, prezesa zarządu  BRE Ubezpieczenia, "model direct rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie. Tak znaczący wzrost sprzedaży uzyskaliśmy dzięki pozyskaniu większej liczby nowych klientów". Z kolei Elżbieta Wójcik, wiceprezes Aviva TUO uważa, iż   w 2015 r. nawet co czwarty złoty ze sprzedaży polis komunikacyjnych dla klientów indywidualnych direct będzie uzyskany  przez ubezpieczycieli direct - pisze gazeta. "DGP" prognozuje, iż w br.  firmy zbiorą  ponad  1 mld zł zebranego przypisu składki, a przy utrzymaniu dotychczasowej  dynamiki mogą  osiągnąć sprzedaż nawet na poziomie 1,3 mld zł.
Rafał Karski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Liberty Direct powiedział dziennikowi, coraz większe znaczenie dla directów mają tradycyjne kanały sprzedaży. "W II kw. tego roku rozbudowa sieci multiagencji była dla nas priorytetem" – stwierdził Karski.

Europ Assistance Polska proponuje "Zarządzanie Procesem Rehabilitacji"

Szybką  i sprawną  rehabilitację ofiar wypadków drogowych umożliwi produkt - program "Zarządzanie Procesem Rehabilitacji", który ostatnio wprowadziło do swojej oferty  Europ Assistance Polska. Jak podaje "Gazeta Ubezpieczeniowa"(www.gu.com.pl z 23.09.2011 r.), usługa jest dedykowana klientom towarzystw ubezpieczeniowych, którzy posiadają polisę OC oraz NW. Według "GU", program  opiera się on na sprawdzonych rozwiązaniach i doświadczeniach Grupy Europ Assistance, która od kilku lat aktywnie rehabilituje poszkodowanych m.in. w Austrii, Niemczech i Belgii. Osoby, które zakupią polisy zawierające usługę "Zarządzania Procesem Rehabilitacji",  będą mogły liczyć na profesjonalną pomoc w rehabilitacji medycznej, zawodowej oraz społecznej. Proces będzie od początku nadzorowany przez dedykowanego tzw. menadżera rehabilitacji, osobę z odpowiednimi kwalifikacjami medycznymi, psychologicznymi oraz doświadczeniem w opiece nad osobami po traumatycznych przeżyciach. Pomoże on "nie tylko w sprawach dotyczących odpowiednich do sytuacji przepisów, ale przede wszystkim wskaże sposób dalszego postępowania i poprowadzi przez cały proces rehabilitacji. Zapewni również wsparcie psychologiczne pacjentowi i jego rodzinie" - pisze "Ubezpieczeniowa". Program ten może pomóc również ubezpieczycielom. "Koordynacja rehabilitacji przez Europ Assistance Polska gwarantuje bowiem optymalizację kosztów całego procesu, a rehabilitacja zawodowa poszkodowanych umożliwi im szybszy powrót do pracy, co wpłynie na zmniejszenie  renty wypłacanej przez ubezpieczyciela" - twierdzi "GU".
Plan rehabilitacji obejmuje rehabilitację medyczną ( wszelka niezbędna pomoc lekarska w możliwie najszybszym czasie w ramach publicznej lub prywatnej służby zdrowia, organizacja procesu rehabilitacji, transport medyczny); zawodową (rozpoznanie uprawnień pracowniczych, analizę możliwości zawodowych, dostosowanie obecnego miejsca pracy do nowych potrzeb pracownika, ewentualne szkolenia zawodowe lub motywacyjne) oraz  społeczną (pomoc w załatwieniu formalności i spraw urzędowych, ewentualnej przebudowie mieszkania czy przystosowaniu samochodu do niepełnosprawności poszkodowanego).
Na wszystkich etapach procesu Menadżer wykorzystuje sieć partnerską Europ Assistance Polska.

Administracja strony: EPC System - Outsorcing IT