Ubezpieczyciela rekomenduje co trzeci kierowca

Zaledwie co   trzeci kierowca  Polsce, który likwidował szkodę z ubezpieczenia autocasco, zdecydowanie poleciłby swojego ubezpieczyciela przyjaciołom lub znajomym – twierdzi "Rzeczpospolita"(Nr z 29.08.2011 r.), powołując się na wyniki z badań TNS Pentor. TNS Pentor zbadał oceny kierowców, którzy likwidowali szkodę z polisy AC w jednym z 12 głównych towarzystw ubezpieczeniowych. Mieli oni za zadanie - pisze dziennik -określić, w skali od 0 do 10, skłonność do zarekomendowania  towarzystwa, w którym mieli wykupioną polisę. I okazało się, że 29 proc. badanych oszacowało swoją skłonność do rekomendacji na poziomie od 0 do 6 (poziom niezadowalający), 39 proc. na poziomie 7 lub 8 ( obojętny), a tylko 33 proc. na poziomie 9 lub 10 (zdecydowana gotowość do rekomendacji swojego ubezpieczyciela innym).
Według gazety,  wskazujący  najniższą chęć rekomendacji (oceny 0-6),  nie były zadowolone najczęściej z szybkości likwidacji szkody, kompetencji rzeczoznawcy lub innych pracowników ubezpieczyciela lub z zaniżenia kwoty odszkodowania. Natomiast ci kierowcy, "którzy zdecydowanie gotowi byli zarekomendować swojego ubezpieczyciela innym, wyrazili w badaniu mimo wszystko oczekiwanie poprawy szybkości procesu likwidacji szkody, zmniejszenia formalności w tym procesie oraz możliwości załatwiania spraw przez Internet" - informuje "Rzeczpospolita".

Świetne wyniki PZU SA

PZU SA w drugim kwartale 2011 r.  podwoił zysk netto i  zarobił na czysto ponad 1,5 mld zł - informuje "Dziennik Gazeta Prawna"(Nr z 26.08.2011 r.). Łącznie ubezpieczyciel zebrał ponad 7,6 mld zł składek, czyli o 5,2 proc. więcej niż w analogicznym czasie 2010 r. osiągając dodatni wynik techniczny.  W opinii "DGP", lepsze niż oczekiwano  wyniki lidera rynku są  w dużej mierze zasługa rosnących cen polis (w szczególności w segmencie komunikacyjnym) oraz  poprawy rentowności zarówno kluczowych segmentów ubezpieczeń, jak i  z działalności lokacyjnej. I tak, w majątku PZU zwiększył  przypis składki o 276 mln zł (wzrost o 7 proc.), natomiast w dziale życiowym wzrost wyniósł 105 mln zł (3,3 proc.). Według gazety, PZU zmniejszył swój udział w segmencie ubezpieczeń korporacyjnych do około 50 proc. (z 65 proc. rok temu ). Analitycy prognozują, iż w III kw. PZU będzie miało mniejszy zysk zarówno w ujęciu rocznym, jak i kwartalnym z powodu "niższych dochodów z działalności lokacyjnych, związanych z mocną przeceną na rynkach giełdowych, z którą mamy do czynienia w ostatnich miesiącach".
Sama spółka zapowiada inwestycje (głownie w IT)  oraz nową strategię rozwoju na lata 2012 – 2014, którą ma przedstawić w listopadzie - podkreśla dziennik.  Realizacja dwóch projektów :systemu księgowego i  systemu sprzedażowego dla spółki majątkowej (mają umożliwić dalsze obniżanie kosztów działalności)  ma kosztować  ok. 100 mln euro.

Banki zainteresowane sprzedażą polis zdrowotnych

Ubezpieczenie zdrowotne  chce sprzedawać coraz więcej banków (obecnie pakiety medyczne oferuje siedem banków najczęściej  w ramach rachunku bankowego). W zależności od zakresu za takie ubezpieczenie trzeba zapłacić od 28 do 290 zł miesięcznie. Ubezpieczyciele liczą więc, że doprowadzi to do upowszechnienia tego typu polis w Polsce – podaje "Dziennik Gazeta Prawna"(Nr z 25.08.2011 r.). Zdaniem Xeni Kruszewskiej, prezes Medica Polska, "banki znalazły w polisach medycznych nową linię produktową, która może je wyróżniać w oczach klientów". Na przykład,  wprowadzeniem polis medycznych  do swojej oferty zainteresowany jest drugi co do wielkości bank w Polsce, czyli Pekao SA.. Arkadiusz Mierzwa, rzecznik prasowy Banku Pekao przyznaje w gazecie, iż bank poszukuje partnera ubezpieczeniowego "wspólnie z którym zaoferujemy naszym klientom pakiety medyczne. Z naszych obserwacji wynika, że klienci są coraz bardziej zainteresowani ich zakupem za pośrednictwem banku". Według "DGP", wśród innych chętnych do sprzedaży ubezpieczeń medycznych "wymienia się ING".  Polisami zdrowotnymi "ponoć interesuje się nawet specjalizujący się w obsłudze małych i średnich firm FM Bank" - pisze dziennik. I podkreśla, ze  na temat wspólnej sprzedaży ubezpieczeń medycznych z bankami rozmawia specjalizujące się w kanale bancassurance TU Europa. "Jesteśmy na etapie oferowania im takiego produktu" – mówi w dzienniku  Krzysztof Mędrala, wiceprezes firmy.
Zdaniem Xeni Kruszewskiej, prezes Medica Polska "w  niektórych europejskich państwach kanał bancassurance dominuje w sprzedaży polis medycznych. Możliwe, że ten kanał także będzie dominował w Polsce". Jednak  "problemem jednak może być odpowiednie powiązanie zakresu ubezpieczenia z jego ceną" Jak twierdzi w "DGP" prezes jednego z towarzystw ubezpieczeniowych  "w takim modelu ubezpieczyciel będzie dopłacał do biznesu albo też zaoferuje polisę wydmuszkę, która będzie bardziej przypomniała quasi-abonament niż prawdziwe ubezpieczenie medyczne". 

VIG zarobiła w pierwszym półroczu ponad 66,7 mln zł

Łączny zysk brutto polskich spółek ubezpieczeniowych należących do Vienna Insurance Group (VIG) za sześć miesięcy 2011 r. wyniósł  66,7 mln zł, podczas gdy analogicznym czasie 2010 r. osiągnął poziom 33,7 mln zł - informuje "Gazeta Ubezpieczeniowa"(www.gu.com.pl z 29.08.2011 r.). W tym, 4 spółki majątkowe zarobiły w sumie 43,2 mln zł. VIG zebrała w omawianym okresie 1 mld 290 mln zł składki, a więc o 18 proc. więcej niż po I półroczu 2010 r. (1090 mln zł). I tak,  InterRisk, osiągnęła przypis w wysokości 557 mln zł,  majątkowa Compensa zebrała składkę w wysokości 510 mln zł,  PZM TU - przypis 93 mln zł, a  Benefia 130 mln zł.
W opinii Franza Fuchsa, prezesa zarządu Vienna Insurance Group Polska, "wzrost cen na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych, na którym VIG zajmuje silną pozycję, przyczynił się do wzrostu wolumenu sprzedaży i poprawy zyskowności. Podjęliśmy również strategiczną decyzję, aby wzmocnić swoją pozycję w segmencie ubezpieczeń dla MSP.(...) w OC komunikacyjnym pomimo wzrostu cen wynik techniczny jest nadal ujemny, co oznacza, że poziom składek na polskim rynku jest w tym produkcie wciąż niewystarczający". 
Jak podaje "GU", za dwa kwartały 2011 r. InterRisk odnotował zysk netto  30,3 mln zł, natomiast pozostałe spółki: Compensa, Benefia i PZM uzyskały zysk netto na poziomie odpowiednio 10,1 mln zł, 2,3 mln zł, 0,5 mln zł.

Administracja strony: EPC System - Outsorcing IT