Ubezpieczyciele mogą sprawdzić

Ubezpieczyciele w ciągu br.  są w stanie sprawdzić co trzeciego kierowcę, który kupuje polisę OC. Zdaniem Aleksandry Biały, rzeczniczki UFG,  aż 19 z 20 towarzystw, które podpisały porozumienia z funduszem, korzysta z bazy danych UFG, do którego od  kwietnia 2011 r.  wpłynęło 2 mln zapytań o historię ubezpieczenia - podaje  "Dziennik Gazeta Prawna"(Nr z 23.08.2011 r.). Ubezpieczyciele twierdzą, że sprawdzają historię szkodowości klientów na różnych etapach. Przy tym,   niektóre towarzystwa   jeszcze przed zawarciem umowy  wychwytują  tych klientów, którzy podają fałszywe dane. Na przykład  Krzysztof Kudelski, wiceprezes Warty  twierdzi w  gazecie, iż "kierowcy już wiedzą, że nie warto oszukiwać, bo i tak zostaną na tym przyłapani". Dlaczego ? Warta sprawdza kierowców przed sprzedażą ubezpieczenia,  gdyż jej agenci mają dostęp do bazy UFG w trybie online. "DGP" pisze, iż  spadek liczby prób zatajenia informacji o stłuczkach czy wypadkach jest  efektem  uruchomienia przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG) bazy danych o kierowcach, gdzie zbierane są dane o wszystkich popełnionych przez kierujących szkodach.
Marek Gołębiewski, dyrektor biura zarządu  Compensie mówi, iż  towarzystwo dokonuje weryfikacji już  po zawarciu polisy." Gdy stwierdzimy, że złożone oświadczenie było nieprawdziwe, zwracamy się do klientów z wezwaniem o dopłatę należnej składki" – informuje w dzienniku Marek Gołębiewski. Oba systemy stosuje zaś  PZU SA. W opinii Agnieszki Rosy z PZU SA, "podawane przez klientów informacje są sprawdzane zarówno podczas sprzedaży ubezpieczenia, jak i w trakcie jego trwania." Ubezpieczyciel dodatkowo weryfikuje indywidualnych klientów i ich szkodowość u innych ubezpieczycieli także w procesie likwidacji szkód – podkreśla "DGP".

Dobre wyniki finansowe Grupy Ergo Hestia

 
STU Ergo Hestia   w pierwszej połowie 2011 r. odnotowała przypis składki przypisanej brutto w wysokości  1 mld 381 mln zł , o ponad 19 proc. więcej  niż w tym samym okresie 2010 r. Towarzystwo poprawiło także swoje wyniki finansowe - podaje "Dziennik Gazeta Prawna"(Nr z 23.08.2011 r.). Ubezpieczyciel w omawianym czasie wypracował  zysk netto w wysokości ponad 48,5 mln zł. Spółka poprawiła także wynik techniczny- wyniósł on w pierwszych sześciu miesiącach br.  8,78 mln zł. Jak tłumaczy w gazecie Grzegorz Szatkowski, wiceprezes Ergo Hestii," szybki wzrost to zasługa dwóch czynników. Pierwszy to podwyżki cen polis komunikacyjnych dla klientów indywidualnych i korporacyjnych (...) Dzięki temu dopasowaliśmy taryfy do ubezpieczanych ryzyk (...). Największe zmiany zaszły w segmencie ubezpieczeń flotowych oraz dla dilerów samochodowych. Ten obszar – podobnie jak u innych ubezpieczycieli – generował największe straty". "DGP" pisze, iż STU Ergo Hestia  ma za sobą "bardzo udany kwartał w segmencie ubezpieczeń korporacyjnych. Udało mu się pozyskać nowych, dużych klientów, co miało przełożenie na wyniki".
Także  MTU,   drugi ubezpieczyciel majątkowy z grupy Ergo Hestia w pierwszym półroczu br. zwiększył przypis składki do 311 mln zł (wzrost o 23 proc. ). Natomiast wolniej rozwijała się spółka życiowa Hestii - zauważa dziennik. Firma zebrała 413 mln zł składki (wzrost o 6 proc.).  Większość przypisu zbieranego przez spółkę życiową Hestii pochodzi z produktów ze składką regularną.

Allianz poprawia wyniki, ale nadal na minusie

Grupa Allianz sprzedała w pierwszym półroczu 2011 r. polisy za 1,798 mld zł, a wiec  tylko o 4 proc. więcej niż rok temu - informuje "Gazeta Wyborcza"(Nr z 22.08.2011 r.). Przy tym,  sprzedaż ubezpieczeń majątkowych wzrosła w porównaniu z ubiegłym rokiem o 8 proc. i wyniosła 932,5 mln zł.  I tak, majątkowy Allianz odnotował stratę na poziomie 61,4 mln zł, a więc  lepiej niż w pierwszym półroczu ub.r., kiedy to spółka wykazała 78 mln zł straty - pisze dziennik. Według "Wyborczej",  spółka sprzedała polisy komunikacyjne za 524 mln zł. "Zmiana wysokości składek nie spowodowała odpływu klientów, a łączna składka zebrana z ubezpieczeń komunikacyjnych była o niemal 12 proc. wyższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku" -  stwierdza  komunikat towarzystwa.

Generali - wysoka dynamika sprzedaży


Majątkowa spółka Generali sprzedała w pierwszym półroczu 2011 r.  polisy za 490 mln zł, o 27 proc. więcej niż rok temu. Przychody ze sprzedaży ubezpieczeń majątkowych wyniosły. Firma  poprawiła też swoje wynik. Ubezpieczyciel zebrał z polis komunikacyjnych  blisko  292 mln zł ( wzrost również o 27 proc.) - donosi  "Gazeta Wyborcza"(Nr z 23.08.2011 r.). Dziennik podaje, iż jest to przede wszystkim  efektem " bardzo dobrej dynamiki sprzedaży w kanałach sieci własnej, multiagencyjnej i brokerskiej, ze wzrostami rzędu 30-40 proc."  Artur Olech, prezes zarządu  Generali podkreśla w "GW", iż cieszy go  zwłaszcza "stała poprawa rentowności portfela ubezpieczeń komunikacyjnych".
Skonsolidowany zysk całej Grupy Generali  na koniec czerwca 2011 r. wyniosła  45 mln zł wobec 6,1 mln zł na koniec czerwca 2010 r.

Warta z wysokim  zyskiem


TUiR Warta SA w pierwszym półroczu2011 r. odnotowała w majątku   przypis składki brutto w wysokości 1,1 mld zł, a więc  o 15 proc. więcej niż w ubiegłym roku - pisze "Gazeta Wyborcza"(Nr z 23.08.2011 r.). Według gazety, spółka uzyskała  najlepsze wyniki sprzedaży w ubezpieczeniach korporacyjnych ( wzrost o 20 proc.) i ubezpieczeniach komunikacyjnych ( wzrost o 17 proc.). W opinii Jarosława Parkota,  prezesa  zarządu spółki, "tak dobre wyniki to głównie efekt poszerzania i aktywizacji sieci dystrybucyjnych oraz optymalizacji polityki taryfowej".
Ubezpieczyciel w omawianym czasie zarobił "na czysto" 73 mln zł, podczas gdy rok temu wypracował  stratę  na poziomie 53 mln zł - podaje dziennik. Na poprawę wyników ubezpieczyciela miały wpływ łagodniejsze  warunki  pogodowe oraz  "lepsza" selekcja ryzyka i segmentacji klientów  w ubezpieczeniach komunikacyjnych - podkreśla 'Wyborcza".

Administracja strony: EPC System - Outsorcing IT