Ubezpieczyciele na minusie

W efekcie niekorzystnych zjawisk atmosferycznych oraz pogorszenia się rentowności polis komunikacyjnych, wynik finansowy netto segmentu ubezpieczeń majątkowych w I połowie 2010 r. najprawdopodobniej spadł poniżej zera - twierdzi "Gazeta Ubezpieczeniowa"(www.gu.com.pl z 10.09.2010 r.), powołując się na opublikowane  przez największe towarzystwa majątkowe sześciomiesięcznych raportów finansowych. 10 największych spółek majątkowych: PZU SA, Ergo Hestia, Warta, Allianz, InterRisk, HDI Asekuracja, UNIQA, Compensa, Generali oraz MTU, których łączne zarobki po 2 kw. 2009 roku (bez dywidendy PZU z PZU Życie)  stanowiły 99,08 proc. zysku netto całego sektora odnotowały  mocne spadki zarobków. I tak - pisze "GU" - gdy  łączny wynik finansowy netto tych  towarzystw na dzień 30 czerwca ub.r.  osiągnął poziom 812,5 mln zł, to  w analogicznym czasie 2010 r. wykazały one stratę netto na poziomie minus (-) 31,01 mln zł (bez Generali TU). Jedynie 3 spółki: PZU SA, MTU oraz InterRisk, mogły wylegitymować się zyskiem.
"Ubezpieczeniowa" podkreśla, iż   mocny  wzrost  liczby szkód wpłynął na znaczący wzrost  kwoty wypłacanych odszkodowań, co było  szczególnie widoczne na przykład w przypadku PZU SA. Z powodu roszczeń żywiołowych w I kw. 2010 r. wynik ubezpieczyciela  pogorszył się o 157 mln zł netto, natomiast w II kw. o 237 mln zł netto.

Współwłasność auta z osobą która ma zniżki obniży składkę  OC

Młodzi kierowcy płacą nawet dwukrotnie wyższe składki za OC samochodu - informuje "Rzeczpospolita"(Nr z 09.09.2010 r.). Dziennik radzi,  iż dobrym rozwiązaniem  w takiej sytuacji jest ustanowienie współwłasności samochodu z osobą, która ma zniżki, na przykład z którymś z rodziców. Dlaczego ?Towarzystwa przewidują w takich sytuacjach specjalne procedury i  często wysokość składki jest wyliczana z uwzględnieniem zniżek przysługujących jednemu kierowcy i zwyżek składki dla drugiego. "Jeśli np. matka ma 40 proc. zniżki za bezszkodową jazdę, a syn 20 proc. zwyżki, to w sumie skorzystają z 20-proc. zniżki w stosunku do standardowej ceny polisy" - wyjaśnia gazeta. Ponadto, wielu ubezpieczycieli  uwzględnia zniżki za bezszkodowość tego ze współwłaścicieli, który ma korzystniejsze uprawnienia. "Rzeczpospolita" zaznacza, że w sytuacji kiedy  młody kierowca nie ma swojego samochodu, lecz korzysta z auta rodziców, to powinni  oni zgłosić ten fakt wypełniając wniosek ubezpieczeniowy, co wiąże się m.in.  z podniesieniem składki. Gazeta ostrzega, że w razie podania  nieprawdy w polisie  towarzystwo obniży odszkodowanie (średnio o ok. 20 proc.), jeśli wypadek spowodował młody kierowca.
Według Wojciecha Rabieja z internetowej porównywarki rankomat.pl. "warto zajrzeć do ogólnych warunków ubezpieczenia, żeby zobaczyć, ile może nas kosztować oddanie kluczyków synowi lub córce".  A niektóre towarzystwa z góry zakładają, że klienci udostępniają auta dzieciom.

Assistance dla  flot

Ze wzrostem świadomości ubezpieczeniowej Polaków, rośnie potencjał usług pomocowych dodawanych do gwarancji samochodowych, polis OC i AC - podaje  "Gazeta Ubezpieczeniowa"(www.gu.com.pl z 08.09.2010 r.). Zdaniem Michała Krzyżanowskiego, pełnomocnika zarządu ds. Klientów Strategicznych  Inter Partner Assistance Polska,  to  potrzeby obsługiwanych klientów  wskazują kierunek rozwoju usług pomocowych dla sektora Car Fleet Management (CFM) i firm leasingowych. W jego opinii,   assistance powinno być elementem gwarantującym utrzymanie stałej mobilności pracowników i towarów, umożliwiającym im realizację celów handlowych, służbowych obowiązków i zapewniającym płynne funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Usługi pomocowe powinny być więc wsparciem w momencie, w którym jest ono najbardziej potrzebne np. w razie nagłych utrudnień w podróży - wyjaśnia w "GU". Zaś firmy z tego sektora, oferując pakiety assistance swoim klientom, "liczą na optymalizację kosztów i zasobów, gdyż choć pakiety pomocowe stają się standardowym elementem ich oferty zarządzania flotą, to nie stanowią przecież ich podstawowej działalności gospodarczej" - podkreśla "Ubezpieczeniowa. A zakres assistance dla flot - w zależności od potrzeb i zakresu działalności przedsiębiorstwa, dostępnych wariantów - może być bardzo zróżnicowany i w odróżnieniu do pojazdów prywatnych często wymaga uzupełnienia. Obok pomocy w razie wystąpienia problemów technicznych może on obejmować  m.in. zapewnienie odpowiedniego samochodu zastępczego na wystarczający czas, pomoc techniczną na miejscu zdarzenia, holowanie auta i organizację jego szybkiej naprawy - także szereg usług osobowych. Pakiet assistance może zawierać także  pomoc medyczną w kraju i za granicą, pomoc finansową i prawną, pomoc informacyjną. W przypadku użytkowników aut służbowych,  przydatne okazują się takie świadczenia jak organizacja kontynuacji podróży czy też nocleg w hotelu. Flotowe assistance powinno obejmować również zakres terytorialny dostosowany do prowadzonej przez flotę działalności i ułatwiać ewentualną. likwidację szkody. A z punktu widzenia firm CFM i leasingowych i ich klientów, coraz większego znaczenia nabiera także pakiet assistance profilowany pod kątem flot składających się z samochodów dostawczych.

Administracja strony: EPC System - Outsorcing IT