W sieci szukamy przede wszystkim informacji o produktach ubezpieczeniowych

Internet jest obecnie ważniejszym niż znajomi oraz rodzina źródłem pozyskiwania informacji o produktach  ubezpieczeniowych - pisze "Gazeta Wyborcza"(Nr z 15.11.2012 r.), powołując się na  raport  portalu Interaktywnie.com "Finanse w internecie".  Dziennik podkreśla, że sieć to miejsce, w którym konsumenci załatwiają większość swoich spraw: opłacają rachunki itp. Według ankietowanych zakup polisy przez internet to same korzyść (oszczędność czasu i niższe opłaty). Ponadto, z  raportu wynika, iż około połowa  badanych Polaków  w internecie szuka nie tylko  informacji, ale zamierza też kupić polisę OC. "Ponad jedna trzecia ankietowanych planuje  w ten sposób nabyć ubezpieczenie na życie, a 30 proc. - ubezpieczenie mieszkaniowe i zdrowotne" - podaje "GW". Prawie połowa badany twierdzi, iż przy wyborze polisy najważniejsza jest cena; co  trzeci - istotna jest wiarygodność firmy,  zakup ubezpieczenia o dowolnej porze i możliwość porównania ofert. W opinii "Wyborczej", " rzeczywistość wygląda zupełnie odwrotnie". Według  danych  Polskiej  Izby Ubezpieczeń (PIU), Polacy kupili w pierwszych sześciu miesiącach 2012 r. oku przez internet lub telefon tylko 3 mln polis chroniących majątek (ponad 6 proc. wszystkich sprzedanych ubezpieczeń). Najczęściej były to ubezpieczenia komunikacyjne OC i autocasco. Dziennik szacuje, iż  na koniec br. przez internet i telefon wydamy na polisy 1,3 mld zł, a więc  o 200 mln zł więcej niż w ub.r. W sieci kupimy tylko ok. 5 proc. wszystkich ubezpieczeń" - zauważa gazeta.
Zdaniem Michała Wiśniewskiego, specjalisty ds. badań e-marketingowych w Gemius Polska  różnica pomiędzy deklaracjami a działaniem wynika raczej z  przyzwyczajenia, a nie natury merytorycznej czy technicznej. 'Osobisty kontakt z doradcą preferuje co trzeci badany. Wizyta w placówce nie tylko wpływa na budowę długofalowej, pozytywnej relacji sprzedający-kupujący, ale także daje poczucie indywidualnego podejścia do potrzeb każdego klienta" - dodaje dziennik.
Jak mówi w "GW" Dariusz Geiger z firmy Zieltraffic, specjalizującej się w marketingu internetowym dla sektora ubezpieczeniowego, wszystko zmierza do modelu hybrydowego, w którym inicjatywa zakupowa rozpocznie się w sieci,  a zakończy się na oddzwonieniu przez konsultanta do klienta w celu sfinalizowania usługi. 

PZU SA przeciwko wojnie cenowej w komunikacji

Zdaniem Andrzeja Klesyka, prezesa zarządu  PZU SA, jeśli ubezpieczyciel sprzedaje OC za złotówkę, to łamie prawo - pisze  "Gazeta Wyborcza" (Nr z 15.11.2012 r.).  "Niektórzy mniejsi ubezpieczyciele wychodzą z założenia, że mogą teraz obniżać ceny i nachapać się jak psy kiełbasy. (...) Mali ubezpieczyciele podcinają gałąź, na której siedzą. A siedzą na samym jej końcu" - powiedział  prezes PZU SA dziennikarzom na konferencji prasowej. PZU protestuje przeciw wojnie, bo obniżka cen jest firmie nie na rękę - podkreśla  gazeta. "Chodzi o wojnę cenową, którą wywołały towarzystwa sprzedające tanie polisy przez internet i telefon. (...) W cztery lata ceny OC spadły nawet o kilkanaście procent. Przez to w 2010 r. rynek stracił na sprzedaży OC ponad 1 mld zł. W ubiegłym roku strata wyniosła 500 mln zł, bo ubezpieczyciele podnieśli ceny" - przypomina "GW". "Wyborcza" tłumaczy, iż wskutek  wyroku Sądu Najwyższego,  ubezpieczyciele muszą pokrywać koszty auta zastępczego. W rezultacie "ceny OC powinny wzrosnąć o 70 proc." - prognozują towarzystwa. Cen OC jednak  nie podnoszą i wolą "przyciągnąć klientów dumpingową ceną i sprzedać mu AC, na którym sobie odbiją stratę" - informuje dziennik. Ukrócenia takich praktyk chce Komisja Nadzoru Finansowego. KNF zagroziła karami, jeżeli ubezpieczyciele nie będą przestrzegać zasad.

Allianz poprawia wyniki

TU Allianz Polska SA oferujący polisy majątkowe  po trzech kwartałach 2012 r. wypracował wynik finansowy netto na poziomie 72,3 mln zł, w porównaniu z 34,3 mln zł straty odnotowanej   w analogicznym czasie 2011 r. Zdaniem Pawła Dangela, prezesa Allianz Polska, "wynik ten odzwierciedla poprawę rentowności w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych oraz dobre wyniki w ubezpieczeniach mieszkaniowych, małego i średniego biznesu oraz ubezpieczeniach transportowych, które od początku roku rozwijają się bardzo dynamicznie" – informuje "Parkiet"(Nr z 16.11.2012 r.). Spółka osiągnęła przy tym  dobre wyniki działalności lokacyjnej. I tak, ubezpieczyciel zebrał w omawianych  trzech kw. br. 1,34 mld zł składki (spadek  w porównaniu z analogicznym  okresem 2011 r.  o 5 proc. z poziomu 1,41 mld zł) - donosi gazeta.  Według prezesa Dangela, jest on spowodowany głównie niższą sprzedażą ubezpieczeń komunikacyjnych (zastój  na rynku sprzedaży nowych fabrycznie pojazdów) oraz selektywnym podejściem do nierentownych segmentów rynku OC.  Towarzystwo  wypłaciło w tym czasie  łącznie 815 mln zł odszkodowań, czyli o 2 proc. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku - podkreśla dziennik.

Grupa Warta: 3,6 mld zł składki po trzech kwartałach 2012 r.

Grupa Warta w pierwszych dziewięciu miesiącach 2012 r. zebrała łącznie 3,6 mld z składki. Ubezpieczyciel  sprzedający   polisy  chroniące majątek zarobił  łącznie  307,3 mln zł - donosi "Gazeta Wyborcza"(Nr z 16.11.2012 r.). Na samej działalności ubezpieczeniowej towarzystwo zarobiło 153,1 mln zł. Według dziennika, jest to efektem  lepszej sprzedaży polis, mniejszej liczby zgłaszanych szkód i braku poważniejszych katastrof naturalnych. I tak, od początku br. do końca września  Warta sprzedała polisy majątkowe za 1,85 mln zł (ponad 9 proc. wzrostu ), podczas gdy  rok wcześniej było to 1,69 mld zł. Firma odnotowała w tym czasie wzrost  sprzedaży  polis komunikacyjnych OC i autocasco o 14 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. Wzrosła też o 12 proc. sprzedaż ubezpieczeń morskich i lotniczych Warty. W opinii Jarosława Parkota,   prezesa zarządu  Warty,  na dobre wyniki spółki miały też wpływ zmiana logo i nowa kampania reklamowa. " Widać wyraźnie wyhamowanie dynamiki przyrostu składek spowodowane ogólną sytuacją gospodarczą, ale też rosnącą konkurencją cenową między ubezpieczycielami, szczególnie w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych"  - podkreśla prezes Parkot w "Wyborczej".
Jak podaje "GW", w omawianym czasie Warta sprzedała polisy na życie za 1,75 mld zł. Przy tym, o blisko 9 proc. wzrosła sprzedaż ubezpieczeń na życie ze składką regularną, czyli typowych polis życiowych. Jak podkreśla  gazeta,  ubezpieczyciel  życiowy zarobił  w ciągu trzech kw. 2012 r. 21,9 mln  zł, a  znaczący wpływ na ten wynik miały też produkty o charakterze inwestycyjnym. Z kolei wynik techniczny  z ubezpieczeń na życie wyniósł 28,6 mln zł.

Świetne wyniki Grupy PZU


W trzecim kwartale 2012 r.  PZU  odnotował zysk netto na poziomie  1,12 mld zł, a więc  trzy razy więcej  niż przed rokiem. W sumie w ciągu trzech kwartałów tego roku ubezpieczyciel zarobił na czysto 2,84 mld zł - szacuje "Gazeta Wyborcza" (Nr z 15.11.2012 r.). W opinii dziennika, bardzo dobry wynik PZU SA "przeszedł oczekiwania analityków, którzy zakładali zarobek na poziomie 880 mln zł". Jak podaje dziennik, lider polskich  ubezpieczeń zarobił więcej na... inwestycjach w akcje i obligacje. I tak, "zysk z inwestycji PZU wzrósł z 1,04 mld zł rok wcześniej do 2,57 mld zł. Głównie dzięki drożejącym cenom akcji na warszawskiej giełdzie i wyższej wycenie obligacji skarbowych". Według "Wyborczej",  lepiej niż przed rokiem sprzedawały się także  polisy. Do końca września br. całą grupa PZU zebrała ze składek 12,16 mld zł, podczas gdy  rok wcześniej było to 11,45 mld zł.  Jednocześnie wzrosła wartość wypłacanych odszkodowań - zauważa "GW". W br. ubezpieczyciel wypłacił już klientom 8,43 mld zł (w  samym III kwartale było to 2,9 mld zł, czyli o 12 proc. więcej niż w tym samym czasie ub.r.). dziennik. Zdaniem gazety,  dobre wyniki ubezpieczyciela potwierdzają notowania giełdowe. Akcje PZU po uwzględnieniu wypłaconych dywidend są najdroższe w historii i od początku 2012 r.  zyskały już 34 proc. (indeks WIG zaś  zyskał 16 proc.).

Administracja strony: EPC System - Outsorcing IT