O czym należy pamiętać wybierając ubezpieczenie w banku ?

Powinniśmy bardzo szczegółowo wypytać o zakres ubezpieczenia. Należy pamiętać, że każdy bank proponuje inną umowę ubezpieczenia – nie ma standardowego zakresu takich ubezpieczeń. Zakres ubezpieczenia to określone w umowie przypadki (lista sytuacji), w których ubezpieczyciel wypłaci nam świadczenie Kształtuje on zatem również katalog wyłączeń tzn. sytuacji kiedy nie otrzymamy pieniędzy.  Może nam zostać zaoferowane ubezpieczenie o wąskim zakresie, które np. gwarantuje spłatę tylko 6 rat w przypadku utraty pracy, a w innym banku, inna umowa ubezpieczenia zagwarantuje spłatę 24 rat w tej samej sytuacji. Oczywiście w tej sytuacji składki ubezpieczeniowe będą różne.

Należy poprosić o Ogólne (bądź Szczegółowe) Warunki Ubezpieczenia. To w nich określone są sytuacje, w których ubezpieczyciel wypłaci nam odszkodowanie oraz wyłączenia odpowiedzialności, a więc spis zdarzeń, w przypadku których nie możemy skutecznie domagać się wypłaty odszkodowania od ubezpieczyciela.

Standardowe wyłączenia odpowiedzialności (tj. sytuacje, a których kredytobiorca nie otrzyma świadczenia, a więc zakład ubezpieczeń nie spłaci kredytu) to: zgon wskutek choroby stwierdzonej przed zawarciem umowy ubezpieczenia, wiek powyżej 75 lat, utrata pracy jeżeli kredytobiorca pracował na umowę zlecenia, wypadek powstały w sytuacji pozostawania ubezpieczonego pod wpływem alkoholu.

Warto również poinformować bliskich o tym, że kredyt jest ubezpieczony i poinformować ich o zakresie tego ubezpieczenia (szczególnie w przypadku ubezpieczenia na życie).

Odpowiedź przygotowała st. specjalistka w BRU Małgorzata Więcko

Administracja strony: EPC System - Outsorcing IT