Rzecznik Finansowy inicjuje i wspiera różne działania edukacyjne skierowane do szerokiego grona zainteresowanych oraz informuje klientów podmiotów rynku finansowego o ich prawach.
W swoich działaniach stosuje zasady określone w dokumencie Kierunki Edukacji Finansowej Rzecznika Finansowego (dokument w załączniku)
- W 2019 r. eksperci Rzecznika odebrali prawie 34,5 tys. telefonów i e-maili z prośbą o poradę w czasie dyżurów eksperckich
- Rzecznik Finansowy prowadzi też swoją stronę na Facebooku, gdzie na bieżąco informuje o ważnych z punktu widzenia klientów zdarzeniach czy zjawiskach.
- Podstawowe pytania, które najczęściej powtarzają się w zapytaniach klientów zostały spisane i obecnie tworzą bazę wiedzy, a dla szukających bardziej zaawansowanej wiedzy prawniczej przygotowaliśmy Serwis Prawny.
- Najczęściej powtarzające się i dotyczące wielu osób problemy są analizowane w specjalnych Raportach Rzecznika Finansowego.
- Rzecznik Finansowy organizuje i uczestniczy w różnego rodzaju konferencjach, spotkaniach i akcjach edukacyjnych
- Przy współpracy z Fundacją Edukacji Ubezpieczeniowej Rzecznik Finansowy organizuje Konkurs o Nagrodę Rzecznika Finansowego za najlepszą pracę doktorską, magisterską, licencjacką i podyplomową z zakresu ochrony klienta na rynku finansowym
- Rzecznik Finansowy wydaje także czasopismo naukowe „Rozprawy Ubezpieczeniowe – konsument na rynku usług finansowych
- Rzecznik Finansowy przygotował scenariusze zajęć dla szkół ponadpodstawowych