4Life Direct: pierwsze zyski w 2015 r.

12 mln zł inwestycji i 16 mln zł przychodów po trzech latach — tak wygląda biznes firmy.
Agencja ubezpieczeniowa 4Life Direct , wyspecjalizowana  w sprzedaży ubezpieczeń dla osób starszych, w 2012 r. uzyskała 16 mln zł przychodu ze sprzedaży ubezpieczeń  - podaje "Puls Biznesu"(Nr z 04.03.2013 r.). Dziennik pisze, iż : 4Life Direct zacznie uzyskiwać zyski dopiero  w 2015 r. Zdaniem  Bruce'a  Howarda, prezesa 4Life Direct,  spółka nie planuje zwiększenia sprzedaży ubezpieczeń w naszym kraju. Jest przy tym firmą z rynku ubezpieczeniowego, która wydaje na reklamę najwięcej,  głównie w kanale direct. Prezes  Howard  twierdzi, iż  "w związku z tym fundusze, które inni ubezpieczyciele przeznaczają na sieć, wydaje na reklamę."
4Life Direct  weszła na rynek polski w  2009 r. ; zainwestowała  12 mln zł - pisze "PB". 

Bupa  zainteresowana krakowskim Scanmedem ?

Bupa, brytyjski gigant medyczno-ubezpieczeniowy i od dwóch  miesięcy nowy właściciel Lux Medu jest zainteresowany kupnem krakowskiej  grupy  medycznej  Scanmed  - donosi "Puls Biznesu"(Nr z 04.03.2013 r.). Według gazety, która powołuje się na źródło "zbliżone do transakcji", Brytyjczycy prowadzą już zaawansowane rozmowy w sprawie objęcia nowej emisji Scanmedu.  Maciej Wandzel, prezes funduszu Black Lion, który kontroluje krakowski  Scanmed twierdzi w dzienniku, iż fundusz chce sfinalizować transakcję  do końca pierwszego kwartału br.  Ale " negocjacje się toczą i wszystko może się wydarzyć"  - podkreśla Wandzel. Prezes Black Lion nie chce  komentować ewentualnej obecności Bupy na liście potencjalnych inwestorów. - pisze  "PB". Zdaniem Romualda Ściborskiego, prezesa Polskiego Holdingu Medycznego, Bupa jest w stanie zapłacić za Scanmed wysoką cenę. W jego opinii " inwestycja i tak się zwróci w sprzedanych w późniejszym czasie ubezpieczeniach medycznych".
Scanmed   to  grupa medyczna, w której skład wchodzi sieć przychodni dla studentów oraz krakowski Szpital św. Rafała.

TU Allianz Życie stawia na  strategię  "multikanałowości dystrybucji"


W  2012 roku grupa Allianz Polska odnotowała  wzrost w ubezpieczeniach życiowych. Łączny wynik grupy za 2012 rok wyniósł 167,9 mln, a wartość zarządzanych aktywów wyniosła blisko 15 mld zł - informuje "Rzeczpospolita"(Nr z 04.03.2013 r.).Według gazety,  spółka życiowa w 2012 r.  zwiększyła sprzedaż w stosunku do 2011 r.  o 12,8 proc., osiągając poziom przypisu  1,73 mld zł. "Głównym motorem wzrostu była wysoka sprzedaż polisolokat w pierwszej połowie roku. Dobrze sprzedawały się również ubezpieczenia grupowe, tradycyjne ubezpieczenia życiowe oraz ubezpieczenia kredytobiorców oferowane za pośrednictwem banków" - podaje dziennik. Natomiast odnotowano spadek w ubezpieczeniach inwestycyjnych typu unit-linked. Ubezpieczyciel tłumaczy to  "obawą klientów przed ryzykiem inwestycyjnym i przesuwaniem środków do bezpiecznych form oszczędzania takich jak depozyty bankowe" - pisze "Rz".
TU Allianz Życie wypłaciło w ub.r. 1,28 mld zł  w formie świadczeń (spadek o 13,5 proc. ). Z kolei zysk netto wyniósł 62,4 mln zł  i był o 0,5 mln zł wyższy niż wynik  na koniec 2011 r.
Paweł Dangel, ustępujący prezes zarządu ubezpieczyciela podkreśla w "Rzeczpospolitej", iż  w  Allianz  "ubezpieczenia życiowe znalazły się w grupie produktów strategicznych".    W jego opinii,  dzięki strategii multikanałowości dystrybucji towarzystwo będzie miało  "szansę dotarcia do większej liczby potencjalnych klientów, którzy zechcą zabezpieczyć - swoją i swoich rodzin - przyszłość".

Administracja strony: EPC System - Outsorcing IT