Aviva Życie z 560 mln zł zysku w 2012 r.

Polskie spółki  międzynarodowej  grupy ubezpieczeniowej  Aviva władze grupy  uważają za  perłę  w koronie swojego europejskiego biznesu. Według "Pulsu Biznesu"  (Nr z 07.03.2013 r.),  w ubiegłym roku ubezpieczyciel zarobił w naszym kraju prawie 600 mln zł netto. Jest to  najlepszy rezultat  Aviva od momentu wejścia Brytyjczyków do Polski w 1992 r.
Zdaniem  Macieja Jankowskiego, prezesa grupy Aviva w Polsce "dzięki m.in. wyższym przychodom z lokat i kontroli kosztów"  firma  zamknęła ubiegły rok bardzo dobrym wynikiem finansowym". Gazeta podkreśla,  iż  zysk osiągnięty przez grupę w Polsce  w 2012 r. jest  w dużej mierze zasługą  życiowej Avivy (towarzystwo wypracowało  560 mln zł zysku netto, czyli o 10 proc. więcej niż w 2011 r. ). Firma uzyskała taki wynik  przede wszystkim dzięki ścięciu o 11 proc. kosztów działalności ubezpieczeniowej i poprawie o 22 proc. wyniki technicznego. Natomiast przypis składki brutto zebranej przez życiową Avivę nie uległ zmianie i wyniósł ponad 1,8 mld zł - pisze dziennik.
Aviva jest szóstą grupą ubezpieczeniową świata i największych ubezpieczycielem w Wielkiej Brytanii. Zarządza aktywami o wartości ponad 300 mld funtów brytyjskich.
Aviva pokazuje, dlaczego przez władze grupy (która przychodzi obecnie restrukturyzację i wyprzedaje aktywa).

InPost chce pośredniczyć w dystrybucji  ubezpieczeń na życie


InPost, prywatna firma świadcząca usługi pocztowe chce sprzedawać   ubezpieczenia życiowe, przede wszystkim  poprzez własną sieć   placówek  i  doręczycieli.  Spółka spodziewa się przychodów  z dystrybucji polis ubezpieczeniowych sięgających  kilkudziesięciu milionów złotych rocznie - podaje  "Puls Biznesu"(Nr z 07.03.2013 r. ) .
Według dziennika, który powołuje się na Łukasza Kułakowskiego, dyrektora ds. usług finansowych w InPost Finance, .firma zamierza do  końca 2013 r.  przeszkolić blisko  5,5 tys. sprzedawców polis, w tym  4,5 tys. doręczycieli. InPost liczy także na bancassurance
Gazeta informuje, iż  InPost  zawarł już umowę z Link4 i Generali i liczy   na współpracę z innymi firmami, przede wszystkim na bancassurance.  W opinii "PB",  możliwości sprzedażowe  InPostu różnią się od potencjału dystrybucyjnego  Poczty Polskiej.  Sieć InPostu opiera się o duże miasta, gdzie konkurencja ubezpieczeniowa jest większa; jest to   perspektywiczny rynek. Natomiast  atutem Poczty Polskiej jest możliwość  docierania  do małych miejscowości.

Prudential zamierza być "wiodącym" ubezpieczycielem w Polsce


Brytyjski Prudential rozpoczyna w Polsce sprzedaż ubezpieczeń na życie. Jak informuje "Bankier.pl"(www.bankier.pl z 05.03.3013 r.) za komunikatem  prasowym ubezpieczyciela, Prudential ma zainwestować do 2015 r. na uruchomienie swojej działalności w Polsce  150 mln zł. Spółka stworzyła  już dwa subfundusze dla polskich klientów, zasilone łącznie kwotą niemal 290 mln zł. Według portalu, towarzystwa  jest osiągnięcie pozycji jednego z wiodących ubezpieczycieli na polskim rynku w ciągu najbliższych 10 lat. W związku z tym Prudential planuje rozwój sieci agencyjnej, w tym  uruchomienie 10 oddziałów do końca 2013 r.  oraz zatrudnienie 350 konsultantów ds. planowania finansowego. W tym czasie " planuje również stworzyć ok. 1.200 nowych miejsc pracy" - informuje  komunikat spółki.  "Na poziomie operacyjnym spółka zamierza osiągnąć rentowność dzięki sprzedaży unikatowych produktów, dodatkowych usług oraz proaktywnemu zarządzaniu ryzykiem".
Brytyjska grupa finansowa , obsługująca 26 mln  klientów  zarządza aktywami o wartości ponad 363 mld funtów (dane na koniec czerwca 2012) w krajach Azji, Ameryki Północnej i Europy. Akcje grupy notowane są na giełdach w Londynie, Hongkongu, Singapurze i Nowym Jorku.
W skład grupy wchodzą cztery spółki: firmy działające na terenie Europy i Azji - Prudential UK and Europe i Prudential Corporation Asia, firma ubezpieczeniowa działająca na rynku USA - Jackson National Life oraz funduszu inwestycyjnym M&G.

Administracja strony: EPC System - Outsorcing IT