Bancassurance coraz ważniejsze dla sprzedaży ubezpieczeń

Bancassurance staje się coraz ważniejszym kanałem sprzedaży polis dla branży ubezpieczeniowej. W opinii Danuty Żykowskiej,  dyrektor departamentu bancassurance w ING Życie, firma obserwuje  rosnący udział bancassurance w dystrybucji ubezpieczeń, a malejącą sprzedaż poprzez agentów. Już prawie połowa  przypisu ubezpieczyciela z produktów  ze   składką jednorazową  pochodzi ze sprzedaży za pośrednictwem banków – pisze "Dziennik Gazeta Prawna"(Nr z 07.04.2011 r.).  Według gazety, podobnie jest w innych towarzystwach - w Axa i BRE Ubezpieczenia już 30 proc. składki pochodzi ze sprzedaży produktów za pośrednictwem banków, a w  Aviva  ten kanał dystrybucji przynosi  10 proc. składki w ubezpieczeniach na życie i 27 proc. w ubezpieczeniach majątkowych. Sławomir Łopalewski, prezes Nordea Polska TUnŻ twierdzi w dzienniku, że dotarcie do klientów poprzez placówki bankowe "wydaje się naturalną drogą rozwoju dla wielu ubezpieczycieli, szczególnie tych, którzy w swojej grupie kapitałowej mają bank". Z kolei zdaniem Pawła Zylma, prezesa BRE Ubezpieczenia,  przypis składki poprzez sprzedaż w bankach w ostatnich latach "podlegał fluktuacji". Według niego - podaje "DGP" -  z powodu malejącej popularności polisolokat obecna wartość  rynku bancassurance  jest o kilka mld zł niższa niż przed 2008 r., a  w 2009 r. szacowano ją na 10,7 mld zł.  Gazeta podkreśla, iż  pomimo tych wahań na rozwój bancassurance branża patrzy pozytywnie. Dlaczego ? Zdaniem  Krzysztofa Mędrali, wiceprezesa TU Europa , rozwój tego kanału sprzedaży będzie determinowany przez dwa czynniki:  przez  rosnącą świadomość ubezpieczeniową Polaków oraz  zmiany regulacyjne ( Solvency II, zmiany prawne dotyczące rynku bankowego oraz wprowadzane przez rząd zmiany w funkcjonowaniu OFE).  Dziennik podkreśla, iż ubezpieczyciele dostrzegają w reformie systemu emerytalnego największą szansę na zwiększenie sprzedaży za pośrednictwem banków, m.in. ze względu na wzrost zainteresowania długoterminowymi produktami oszczędnościowymi. W grę wchodzi rozwój sprzedaży m.in. polis na życie powiązanych z ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi i dedykowanych produktów emerytalnych - twierdzi "DGP". Zdaniem Jacka Koronkiewicza, wiceprezesa Avivy, w br.  banki będą uzupełniały swoją ofertę o nowe ubezpieczenia, m.in.  o produkty zdrowotne i medyczne.

Administracja strony: EPC System - Outsorcing IT