Czy w ubezpieczeniu grupowym procedura przetargowa jest konieczna?

Konstrukcja grupowego ubezpieczenie na życie - wyjaśnia  "Gazeta Prawna"(Nr z 07.07.2009 r.) -   oparta jest zwykle na zasadzie: pracodawca wybiera towarzystwo ubezpieczeń i zawiera z nim umowę, na mocy której z pensji pracownika co miesiąc odprowadza składkę ubezpieczeniową. Tak więc faktyczny koszt zawarcia polisy ponosi zawsze  pracownik. Jednak  dyskusyjnym  pozostaje, czy pracodawca powinien organizować przetarg na wybór zakładu ubezpieczeniowego. Według Urzędu Zamówień Publicznych, stosowanie Prawa zamówień publicznych, a więc prowadzenie procedury przetargowej, jest konieczne - podkreśla dziennik. Przetarg ma bowiem umożliwić większą konkurencję w wydatkowaniu środków publicznych. Tymczasem zdaniem Aldony Kowalczyk,  radcy prawnego i szefowej działu zamówień publicznych w kancelarii Salans, "nie wydaje się (...) aby  istniało uzasadnienie do objęcia reżimem zamówień publicznych umowy o usługę, która w istocie rzeczy jest finansowana przez podmioty trzecie, tj. pracowników".
Szansą na uregulowanie przepisów mogłaby być najbliższa nowelizacja Prawa zamówień publicznych- twierdzi "Prawna".

Pełna wersja wiadomości prawno - gospodarczych - czytaj na gazetaprawna.pl   

Administracja strony: EPC System - Outsorcing IT