Europa czyści portfel z polisolokat

Europa Życie ogranicza sprzedaż  polisolokat i struktur. Jacek Podoba, prezes zarządu towarzystwa  uważa - informuje  "Dziennik Gazeta Prawna"(Nr z 07.06.2011 r.) - że w kontekście wymogów Solvency II ich prowadzenie nie  będzie opłacalne. Dlatego firma  w 2013 r. nie chce posiadać ich w dużej skali w portfelu.  Według prezesa Podoby, wyniki  ubezpieczyciela po I kwartale br. są  bardzo dobre. Prezes Europy zdradza w "DGP"  także plany  stworzenia na Ukrainie ubezpieczyciela majątkowego i życiowego. W jego opinii, jest to sposób tańszy i bezpieczniejszy niż zakup któregoś z ubezpieczycieli z tamtego regionu. Europa Życie, podobnie jak w Polsce, na Ukrainie skupi się na współpracy z bankami - pisze gazeta. Firma szacuje koszty   wejścia na rynek ukraiński na  2,5 mln zł  za spełnienie wymogów regulacyjnych dla dwóch spółek plus koszty bieżącej działalności. Pierwsze polisy na Ukrainie  chce wystawić jeszcze  w br.
Według Jacka Podoby,  Europa ma już w ofercie pierwsze produkty, które można kupić online. Firma  obecnie jeszcze tworzy narzędzia, które mają przynieść rozwój tego  kanału direct.

Unit-linki  wzmacniają rynek ubezpieczeń życiowych

Ubezpieczenia unit-linked pomagają we wzroście rynku ubezpieczeń życiowych. Takie polisy - twierdzi "Parkiet"(Nr z 07.06.2011 r.).  pochłaniają mniej kapitału niż klasyczne produkty. Według gazety, która powołuje się na raport firmy Towers Watson, w  ub.r. ubezpieczyciele życiowi zebrali 1,32 mld zł z nowo sprzedanych ubezpieczeń ze składką regularną, czyli o 8 proc.  więcej niż rok wcześniej. Natomiast w  przypadku ubezpieczeń ze składką jednorazową wartość nowej sprzedaży spadła o 2 proc.  do 7,69 mld zł. Przyczyną wzrostu ubezpieczycieli życiowych w ub.r. były ubezpieczenia unit-linked. W opinii Bartłomieja Maciąga z The Boston Consulting Group, tego typu polisy pochłaniają mniej kapitału ubezpieczycieli niż klasyczne produkty i będzie to miało znaczenie w kontekście Solvency II. Zdaniem  Anny Patrycy ze Skandii, takie ubezpieczenia sprzedają się obecnie tak samo dobrze jak w 2010 r. Z kolei  Nordea informuje - pisze dziennik -  iż  w br. odnotowała 100 proc. wzrost sprzedaży  ubezpieczeń unit-linked w porównaniu z przypisem uzyskanym  rok wcześniej.
"Parkiet" podkreśla, ze ub.r. wartość sprzedanych polisolokat spadła o 21 proc.  do 1,34 mld zł. Wzrosła także sprzedaż produktów strukturyzowanych, o 38 proc.  do 576 mln zł, a także ubezpieczeń na dożycie, o 12 proc. -  do 1,39 mld zł.
 
AXA  Życie TU SA –  wysoka dynamika  sprzedaży

W pierwszym kwartale 2011 r.   AXA  Życie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.  wypracował  przypis składki na poziomie 249,6 mln zł, to jest o 46 proc.  więcej niż w analogicznym czasie poprzedniego roku. Natomiast składka przeliczeniowa dla pozyskanego biznesu (tzw. APE*) - donosi "Gazeta Ubezpieczeniowa"(www.gu.com.pl z 07.06.2011 r.) -  wyniosła w omawianym okresie 66,6 mln zł i wzrosła o 56 proc.  Według "GU",  towarzystwo wyraźnie odczuło poprawę atmosfery na rynkach kapitałowych - wzrost indeksów giełdowych zwiększył zainteresowanie ofertą AXA, zwłaszcza w zakresie produktów z ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi (typu unit-linked). Podobnie jak w 2010 r., w pierwszych  trzech  miesiącach  br. firma odnotowała dużą dynamikę  wzrostu tego typu produktów (wzrost przypisu składki o 63 proc.). Polisy  typu unit-linked miały również największy udział w strukturze sprzedaży ubezpieczyciela,  przynosząc 73 proc.  przypisu składki.  Jarosław Bartkiewicz, prezes zarządu AXA Życie zapowiada wprowadzenie  na rynek nowego  ubezpieczenia zdrowotnego.
W  I. kw. 2011 r. ubezpieczyciel  odnotował ujemny wynik finansowy netto na poziomie -9,8 mln zł (według polskich standardów rachunkowości).

Administracja strony: EPC System - Outsorcing IT