Grupa Allianz w Polsce stawia na efekt synergii branży bankowej z ubezpieczeniową

W opinii Pawła Dangla, prezesa  Allianz w Polsce, grupa będzie usprawniać współpracę bankowo-ubezpieczeniową, tak,  aby  agenci sprzedawali produkty bankowe, a doradcy bankowi ubezpieczenia.  Paweł Dangel powiedział w wywiadzie dla "Dziennika Gazety Prawnej"(Nr z 23.03.2010 r.), że klienci oczekują pełnego zakresu usług w jednym miejscu, dlatego taka współpraca jest dla wszystkich korzystna, ponieważ  wraz ze wzrostem liczby oferowanych  produktów, rośnie lojalność klientów. Zdaniem prezesa,  grupie Allianz w Polsce potrzebnych będzie około  8 tys. agentów, podczas gdy obecnie pracuje na rzecz Allianz około 5,7 tys. pośredników ( na koniec br.  ma być ich  6,1 tys.). Paweł Dangel oświadczył gazecie, że  w planach grupy jest także zwiększenie sieci placówek ubezpieczeniowych na rzecz mniejszych agencji, które są zarządzane efektywniej, jeśli odpowiada za nie właściciel, a nie kontraktowy menedżer. Do końca roku liczba takich  placówek może wynieść 250 - informuje dziennik.
Prezes Dangel zdradził dziennikowi, że spółka ma w planach na 2010 r. zebranie  1,24 mld zł składki z ubezpieczeń życiowych.

Generali Życie - wysoka dynamika składki i duży zysk

W 2009 r. Generali Życie zebrało o 53 proc. więcej składki niż w 2008 r., kiedy to przypis wyniósł  1,2 mld zł - pisze  "Rzeczpospolita"(Nr z 23.03.2010 r.), powołując się na informacje  ubezpieczyciela. Według dziennika, w ubiegłym roku   portfel polis ze składką regularną  wzrósł w firmie o blisko jedną czwartą  do  wysokości 370,8 mln zł. Natomiast  rekordową dynamikę i  przypis składki - 522 mln zł w IV kw. -  przyniosła Generali Życie współpraca z bankami. Gazeta podaje, że towarzystwo w 2009 r.  więcej niż podwoiło  zysk netto w porównaniu do 2008 r. Sięgnął on poziomu   25,3 mln zł  wobec 11,9 mln zł  wypracowanego przez firmę   rok wcześniej.

Administracja strony: EPC System - Outsorcing IT