Nie kupujmy produktów finansowych, których mechanizm zysków jest dla nas niejasny

Nie  podpisujmy z instytucjami finansowymi  umów na kupno produktów, których nie rozumiemy,  lub z  których treścią nie zdążyliśmy się  zapoznać - radzi "Rzeczpospolita"(Nr z 21.02.2013 r.).  "Sprzedający produkt z reguły zarobi, my możemy stracić" - pisze dziennik.
Według gazety, która powołuje się na wyniki badania przeprowadzonego przez TNS na zlecenie UOKiK w drugiej połowie 2012 r.,  tylko co drugi Polak czyta umowy zawierane z instytucjami finansowymi.  "Co piąta osoba nigdy nie czyta umów przed podpisaniem, a 18 proc. nie zagląda do nich, gdy przedstawiciel instytucji wyjaśnił warunki".  Często kupujemy produkty  finansowe pod wpływem sugestii sprzedawców czy reklam, które nie zawsze są rzetelne - zauważa "Rz". I ostrzega zwłaszcza przed tymi,  reklamowanymi  jako darmowe, bez żadnych opłat czy z niespodziewanie dużym zyskiem.
Zdaniem  Michała Szymańskiego, partnera  w  Money Makers, należy uważać zwłaszcza przy zakupie produktów o charakterze wieloletnich  inwestycji (na 10-15 lat), połączonych  z opłatami likwidacyjnymi. Ich sprzedawcy często bowiem pomijają informację o opłatach, przedstawiając produkt w jak najlepszym świetle - dodaje gazeta.

"Polisa- Życie" dynamizuje sprzedaż ochronnych grupowych ubezpieczeń na życie

"Polisa- Życie" ugruntowała swoją pozycję na rynku grupowych ubezpieczeń na życie - informuje "Prnews.pl"(www.prnews.pl z  20.02.2013 r.). I tak, towarzystwo w 2012  r. zebrało  132 mln zł składki  przypisanej brutto. Według portalu,  dynamika wzrostu składki w stosunku do 2011 r. osiągnęła poziom  8 proc., przy tym  w produktach ochronnych odnotowano wzrost o 14 proc. Wiesław Szermach,  prezes zarządu "Polisy- Życie",   twierdzi,  iż  "zmiana akcjonariusza stała się punktem przełomowym" w  działalności towarzystwa.  Szef ubezpieczyciela deklaruje, iż spółka chce dalej rozwijać mocne struktury sprzedażowe, "kłaść nacisk na sprzedaż produktów ochronnych, głównie w segmencie grupowym o 15 proc.",   zachowując  przy tym wysoką rentowność.
Jak informuje "Prnews.pl",  "Polisa -Życie"  utrzymuje wysoki poziom bezpieczeństwa powierzonych środków. I  tak, pokrycie rezerw techniczno - ubezpieczeniowych aktywami utrzymuje na poziomie  178 proc., zaś wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi  sięga 154,2 proc.,
"Polisa -Życie"  posiada 16 regionalnych biur handlowych, 33 przedstawicielstwa i zespół ponad 1100 agentów.

Administracja strony: EPC System - Outsorcing IT