Polisy na życie bonus dla pracowników firm MSP

Ubezpieczyciele namawiają coraz mniejsze firmy, aby polisy na życie potraktowały jak bonus dla pracowników - pisze "Puls Biznesu"(Nr z 11.07.2013 r.).
Jednak wiele małych firm wciąż grupowymi ubezpieczeniami nie jest zainteresowana. A to już nie jest produkt tylko dla dużych firm - twierdzi gazeta. Według "PB", wielu ubezpieczycieli skierowało swoją uwagę na mniejsze podmioty. Na przykład w ING Życie w ramach specjalnej polisy dla MSP może się ubezpieczyć od 2 do 19 osób.  korporacji są trochę inne zasady. Jak podkreśla w dzienniku Tomasz Knapiński, dyrektor Departamentu Klientów Korporacyjnych w ING Życie. "przy ubezpieczeniu dla MSP stosujemy skróconą ankietę medyczną, w produktach obejmujących od 20 osób już takiej ankiety nie ma. Zakres ubezpieczenia dla MSP obejmuje 38 umów dodatkowych, a dla większych firm 40". Podobnie jest w Generali, które w ramach ubezpieczenia dla małych i średnich firm ubezpieczy firmy zatrudniające od 3 do 20 osób. Poza umową główną w ramach pakietu dostępnych jest 37 umów dodatkowych. Maksymalna suma ubezpieczenia na umowę główną to 70 tys. zł. Natomiast w Compensie  taką polisą może zostać objętych od 3 do 20 pracowników w wieku  16- -64 lat (średnia całej grupy nie może przekraczać 50 lat ). Natomiast MetLife Amplico swój produkt dla MSP dedykuje firmom zatrudniającym od 3 do 50 pracowników. "Minimalna suma ubezpieczenia wynosi 20 tys. zł, a maksymalna 100 tys. zł. W pakiecie VIP właściciele firm mogą wybrać sumę 250 tys. zł albo 500 tys. zł. Kalkulacja składki jest uproszczona i opiera się na średniej wieku pracowników " - pisze dziennik.
Według Iwony Wiśniewskiej - Jacak, dyrektor Działu Rozwoju Produktów Grupowych w MetLife Amplico, "produkty dla tej grupy klientów to gotowe pakiety, które można swobodnie łączyć, ale nie można modyfikować zakresu ryzyka wewnątrz każdego z pakietów. Istnieje jednakże możliwość dołączania do pakietu podstawowego niższych pakietów dodatkowych".

Przedsiębiorstwa oszczędzają na pracowniczych,  grupowych ubezpieczeniach na życie

Firmy coraz mniej chętnie kupują dla swoich pracowników ubezpieczenia na życie. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2013 r. zakłady zebrały tylko 2,7 mld  zł, to jest o  1 mld zł mniej składki ze sprzedaży tych produktów niż przed rokiem, kiedy to  ze sprzedaży grupowych ubezpieczeń na życie towarzystwa ściągnęły z rynku 3,7 mld zł  - informuje "Dziennik Gazeta Prawna"(Nr z 15.07.2013 r.). Zdaniem  Marcina Tarczyńskiego z  Polskiej Izby Ubezpieczeń, "trudno spodziewać się rozwoju polis grupowych w momencie spowolnienia gospodarczego. Cały rynek ubezpieczeń na niższy wzrost gospodarczy reaguje słabszą sprzedażą i z polisami grupowymi jest podobnie (...)  Pracodawcy mają dziś niewiele wolnych środków i raczej nie zdecydują się ich przeznaczyć np. na dodatkowe ubezpieczenie na życie dla pracowników. Nie widać także dużego ruchu na rynku kredytów hipotecznych, który w Polsce jest znaczącym źródłem sprzedaży polis grupowych, zarówno ochronnych, jak i inwestycyjnych".
Według gazety, PIU rekomenduje sprzedaż ubezpieczeń inwestycyjnych w formie indywidualnej, zaś towarzystwa,  aby przyciągnąć klientów starają się  modyfikować swoją ofertę. Na przekształcenie ubezpieczeń grupowych w indywidualne zdecydował się już Open Life, a Allianz oferuje rozbudowane polisy pracownicze z pakietem serwisów assistance oraz szerokim zakresem ubezpieczeń zdrowotnych, dających dostęp do placówek firm medycznych współpracujących z ubezpieczycielem.  Generali chce położyć nacisk na produkty z zakresu Employee Benefits, w tym pracowniczych programów emerytalnych. Natomiast  AXA  ostatnio wprowadziła do sprzedaży nowe umowy, dodatkowo łączące elementy ochrony z serwisami medycznymi. Z kolei Uniqa przygotowała specjalną ofertę grupówek dla małych i średnich firm z różnych branż oraz dla grup zawodowych uznawanych za ryzykowne, np. służb mundurowych czy wojska - podaje dziennik.

Administracja strony: EPC System - Outsorcing IT