Ranking Health Consumer Powerhouse: polska służba zdrowia znalazła się na 26. miejscu

Polska służba zdrowia znalazła się na 26. miejscu opublikowanego w poniedziałek w Brukseli rankingu Health Consumer Powerhouse, badającego jakość systemów opieki zdrowotnej 33 europejskich krajów. Wynik ten oznacza, że przez rok, od ostatniego badania, sytuacja nie poprawiła się znacząco - pisze "Gazeta Ubezpieczeniowa"(www.gu.com.pl z 29.09.2009 r.) .W rankingu  Polska otrzymała 565 punktów na 1000 możliwych, niewiele więcej niż w zeszłym roku: 511, podczas gdy  najlepsza Holandia zdobyła 875 pkt. W Polsce  dobrze oceniono jedynie przestrzeganie praw pacjentów oraz niektóre aspekty funkcjonowania publicznej służby zdrowia, takie jak okresowe szczepienia dzieci oraz usługi stomatologiczne, za które przysługuje refundacja. Zdaniem dr Arne Bjoernberga, odpowiedzialnego  za przygotowanie rankingu Euro Health Consumer Index,  mimo dość miernej oceny ogólnej polskie wyniki nie są złe, kiedy spojrzy się na sytuację służby zdrowia w regionie. Polska powinna rozwiązać problem zarządzania w służbie zdrowia oraz problem niskich płac lekarzy pracujących w szpitalach, co prowadzi do powstawania dużej liczby prywatnych praktyk. Skutkuje to niską wydajnością i niskim poziomem kapitału ludzkiego w publicznej służbie zdrowia. Według "GU", w  tegorocznym rankingu Polska wyprzedziła m.in. Litwę, Słowację i Maltę. Poza nimi gorsze od Polski są: Albania, Rumunia, Bułgaria i Łotwa.
W rankingu uwzględniono  sześć najważniejszych dla pacjentów obszarów - każdy osobno punktowany: prawa pacjenta i dostęp do informacji, czas oczekiwania na zabiegi, wyniki leczenia, zakres usług świadczonych przez system opieki zdrowotnej, dostęp do leków oraz stopień zinformatyzowania służby zdrowia (e-health).
Najlepsze wyniki, podobnie jak w zeszłym roku, uzyskała Holandia, następnie Dania, Islandia (debiutująca w rankingu), Austria, Szwecja i Niemcy.

Protektor TUnŻ Cardif z assistance medycznym 

Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Cardif Polska rozszerzyło swoją  ofertę o nowy produkt - Indywidualne Terminowe Ubezpieczenie na Życie Protektor.  Jak informuje "Gazeta Ubezpieczeniowa"(www.gu.com.pl z 28.09.2009 r.) , ubezpieczenie  Protektor gwarantuje szeroki zakres ochrony, i to zarówno  obejmujący świadczenia o charakterze finansowym,  jak również bogaty pakiet usług assistance medycznego. I tak,  w ramach  assistance medyczne Protektora ubezpieczony ma  zapewnioną  między innymi wizytę  lekarza, wizytę pielęgniarki. Ponadto, polisa gwarantuje mu także  transport medyczny oraz transport sprzętu rehabilitacyjnego.

Administracja strony: EPC System - Outsorcing IT