VIG Polska zapowiada ostra walkę na rynku polis na życie

VIG Polska ma  za mały udział w polskim rynku ubezpieczeń na życie. Austriacy zapowiadają na 2011 rok  agresywny wzrost w tym obszarze – informuje  "Dziennik Gazeta  Prawna" (Nr z 10.02.2011 r).  W ub.r. dwie spółki życiowe wchodzące w skład grupy VIG Polska  zebrały w sumie 754 mln zł składki, co dało im ok. 2-proc. udział w rynku i miejsce w drugiej dziesiątce towarzystw oferujących ubezpieczenia na życie - podaje gazeta.  W br.  zarówno Compensa TUnŻ, jak i Benefia TUnŻ "mają tak zwiększyć sprzedaż, by awansować do pierwszej dziesiątki ubezpieczycieli. Chcą to osiągnąć przez powrót do oferowanych wcześniej produktów bancassurance. Chodzi o ubezpieczenia na życie z elementem inwestycyjnym, takie jak np. antybelkowe polisolokaty" - wyjaśnia "DGP".
Według Tomasza Telejko, prezesa Benefia TUnŻ, towarzystwo współpracuje obecnie z ponad 10 bankami i  liczy  na większą dystrybucję swoich produktów za ich pośrednictwem. Spółka zamierza wypuścić na rynek produkty - podaje gazeta -  w których za inwestycje będzie odpowiedzialny ubezpieczyciel, a nie bank. A to  zwiększyć zyskowność polisolokat.

Nowe regulacje prawne  mają zwiększyć  zainteresowanie ubezpieczeniami zdrowotnymi
 
Pracodawcy  oferując  pracownikom opiekę zdrowotną nadal wolą zapewnić im  abonamenty medyczne  niż stosowne ubezpieczenia - donosi "Puls Biznesu"(Nr z 11.02.2011r.).  Robert Błaszczyk z grupy Aon tłumaczy w gazecie, iż  wynika to z faktu, że abonamenty funkcjonują na rynku znacznie dłużej. "PB" podaje, że  rocznie  ubezpieczenia  zdrowotne przynoszą  120-150 mln zł składki. Według Pawła Kalbarczyka, przewodniczącego  Komisji Ubezpieczeń Zdrowotnych i Wypadkowych PIU, rynek ten w ub.r. wzrósł o kilka lub kilkanaście proc. W jego opinii przyczyną małego wzrostu tegoż rynku  jest brak odpowiednich regulacji prawnych. Gdy zostaną one wprowadzone, rynek ten czeka gwałtowny ruszy do przodu - pisze dziennik.
"PB" podkreśla, iż ubezpieczyciele liczą  na wprowadzenie przepisów,   umożliwiających  osobom fizycznym odliczenie od przychodu poniesionego kosztu prywatnej opieki medycznej w formie ubezpieczenia.

Życie Plus z Concordii

Concordia rozszerzyła swoją ofertę o  nowy produkt –Życie Plus. Dzięki polisie,  będzie możliwe  promowanie postaw i profilaktyki w życiu klienta za pomocą wypłaty dodatkowych świadczeń wchodzących w skład „standardowych” ryzyk - informuje "Gazeta Ubezpieczeniowa" (www.gu.com.pl z 10.02.2011 r.). Jak twierdzi  Lesław Skibiński, dyrektor Biura Ubezpieczeń Osobowych Concordii,  "klienci posiadający Życie Plus będą mogli otrzymać do 50 proc.  więcej odszkodowania,  jeśli regularnie chodzili na badania, zapinali pasy, bądź jeździli komunikacją publiczną" . Według "GU", wielkopolska "Concordia" jest pierwszą firmą na polskim rynku ubezpieczeń, która proponuje wyższe wypłat ubezpieczenia w zamian za świadome dbanie o swoje zdrowie i życie, co jest praktyką stosowaną wśród ubezpieczycieli na innych rynkach europejskich.
Produkt ma  "indywidualny"  zakres  ubezpieczenia  zbliżony do funkcjonujących na rynku ubezpieczeń grupowych, dostępnych do tej pory tylko dla osób ubezpieczanych przez zakłady pracy. Ubezpieczenie zostało stworzone  z myślą o małych firmach oraz o  osobach bezrobotnych i wykonujących wolne zawody.
Ubezpieczenie jest zbudowane na zasadzie modułowej. Klient ma możliwość wyboru spośród 36 elementów. Do ubezpieczonego należy decyzja o szerokości ochrony, oraz wysokość składki. Ochrona w ramach Życia Plus obowiązuje już od następnego dnia po wpłaceniu składki.  Polisa zabezpiecza również w przypadkach konieczności spłacenia zobowiązań (kredytów, kart, itd.) i pokrywa koszty utrzymania, bez wnikania w rachunki w przypadku niezdolności do pracy oraz finansuje – poprzez dzienne świadczenie – pobyt w szpitalu.

Administracja strony: EPC System - Outsorcing IT