W sądzie klienta z ubezpieczycielem wygrana klienta nie jest oczywista

Coraz więcej sporów między ubezpieczycielami a ich klientami rozwiązywanych jest drogą sądową. Zdaniem "Gazety Wyborczej"(Nr z 02.05.2014 r.), towarzystwa ubezpieczeń  idą do sądu "chyba chętnie i bez żalu", zaś ewentualne "przegrane procesy z nielicznym jednostkami ubezpieczyciele z góry wliczają w koszty oferowania każdego z kontrowersyjnych etycznie produktów, które mają na półkach". Gazeta pisze, iż jeśli jakiś produkt jest potencjalnie toksyczny, jak np.  strukturyzowana inwestycja oparta na opcjach, opakowana w 10-letnią polisę na życie, to  "na 20 "zrobionych na szaro" klientów do sądu pójdzie jeden-dwóch. I spory z nimi - prowadzone przez długie lata - będą dla ubezpieczyciela bardziej opłacalne, niż zmiana kontrowersyjnej praktyki ". "Wyborcza" opisuje  tutaj przypadek ojca jednej z klientek ubezpieczycieli, która  popełniła samobójstwo, zaś jej  spadkobiercy dostali automatycznie w spadku po niej ogromne zadłużenie około mln zł kredytu we frankach.    Kredyt był ubezpieczony, więc ojciec dziewczyny poprosił bank, by ściągnął on należność kredytową od ubezpieczyciela, czyli od Benefii. Sprawa toczyła się przez dwa lata ,  Benefia odmówiła wypłaty pieniędzy, twierdząc,  iż  w jej opinii  klientka skłamała, wypełniając ankietę zdrowotną, albowiem  zataiła, że cierpi na depresję.
Niedawno sąd przyznał rację ubezpieczycielowi - podaje "GW". Ojciec zmarłej właścicielki polisy zamierza złożyć apelację.
 
W 2013 r. Polacy wydali  35 mld zł na prywatną opiekę zdrowotną

Na prywatną opiekę zdrowotną i leki  w 2013 r. Polacy wydali 35 mld zł. Według  "Gazety Wyborczej" (Nr z 02.05.2014 r.), w  Polsce dodatkowo na zdrowie ubezpiecza się już ponad 2,5 mln ludzi. W tym,  754 tys. osób płaci za to ubezpieczenie z  własnej kieszeni,  zaś pozostałym to pracodawca zapewnia abonamenty medyczne.  I tak, najwięcej takich klientów ma grupa Lux Med ( 800 tys. osób),   Medicover ( 400 tys. klientów) oraz  Enel-Med (150 tys.) - pisze dziennik. Ceny podstawowych abonamentów zaczynają się już od kilkudziesięciu złotych miesięcznie. Jednak - w opinii Anny Rulkiewicz, prezesa grupy Lux Med -   wydatki na ochronę zdrowia z roku na rok są coraz wyższe. Zdaniem  Adama Rozwadowskiego, założyciela i prezesa Enel-Medu, ceny abonamentu są zależne od wynegocjowanego koszyka usług.
.Jak  podkreśla "GW",  firmy na wyścigi oferują swoim pracownikom abonamenty. Albowiem według zajmującej się rekrutacją firmy Antal International - pisze dziennik -  dla pracowników, poza pensją, liczy się właśnie dostęp do prywatnej opieki zdrowotnej.
I chociaż obecnie obserwuje się na rynku współistnienie  ubezpieczycieli i firm abonamentowych, polegającej częściowo na konkurencji, a częściowo na zasadzie partnerstwa, to - w opinii gazety - konkurencją dla firm abonamentowych może być PZU, które kupiło ostatnio spółkę medyczną Orlen Mediki  od Orlenu.
 
Nowy model  zgłaszania  bezrobotnych do ubezpieczenia zdrowotnego

Projekt dotyczący nowego modelu zgłaszania osób bezrobotnych do ubezpieczenia zdrowotnego resort pracy przesłał właśnie do Ministerstwa Zdrowia. Zgodnie z  założeniami projektu, "osoby, które dziś rejestrują się w pośredniakach tylko po to, by skorzystać z bezpłatnej opieki zdrowotnej, wkrótce będą zgłaszać się do wydzielonego okienka zorganizowanego w ramach struktury samorządu powiatowego – w starostwie lub powiatowym urzędzie pracy" - informuje "Dziennik Gazeta Prawna"(Nr z 29.04.2014 r.). Urzędy pracy nadal będą przekazywały składkę zdrowotną do ZUS, ale za pośrednictwem wydzielonego okienka. "Będą w nim przyjmowane zgłoszenia osób, które nie mają ubezpieczenia zdrowotnego z innego tytułu" - pisze gazeta.
W opinii Jacka Męciny, wiceministra pracy, dzięki projektowanemu rozwiązaniu,"ci, którzy nie planują podjęcia zatrudnienia, nie będą sztucznie zasilać rejestru bezrobotnych". Jak twierdzi J. Męcina w dzienniku,  nowy model ubezpieczenia będzie kosztować ponad 50 mln zł, jednak warto wydać te pieniądze, bo spodziewane korzyści są wymierne. Resort pracy proponuje, a by projekt był procedowany razem z tzw. pakietem antykolejkowym resortu zdrowia. "Obie inicjatywy wskazują bowiem na konieczność zmian w ustawie z 24 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (t.j. Dz.U. z 2008 r. nr 164, poz. 1027 ze zm.)" - twierdzi "DGP".

Administracja strony: EPC System - Outsorcing IT