Wzrost świadomości ubezpieczeniowej na rynku

Towarzystwa ubezpieczeń na życie przyznają, iż  widoczny na rynku  jest wzrost świadomości ubezpieczeniowej. Zawierający nowe polisy decydują się na wyższą składkę niż jeszcze kilka lat temu - informuje "Rzeczpospolita"(Nr z 20.09.2011 r.). Według dziennika, średnia składka w polisach indywidualnych wzrosła w pierwszym półroczu 2011 r. o 5 proc., natomiast w ubezpieczeniach  grupowych  o  około  4 proc. Z danych KNF wynika, iż  w tzw. ubezpieczeniowych funduszach kapitałowych (UFK), czyli polisach, których znaczna część wpłat jest inwestowana, wpłacane kwoty wzrosły o 22 proc.
Sławomir Łopalewski, prezes Nordea Życie powiedział gazecie, ze "Polacy zrozumieli, że im więcej zarabiają, tym stosunkowo niższa będzie ich emerytura. Stąd rośnie liczba osób, które zdecydowały się na oszczędności długoterminowe".

"AntyFrank" z TUnŻ Cardif i  BNP Paribas Bank Polska

"AntyFrank", produkt strukturyzowany w formie ubezpieczenia na życie i dożycie oferuje  TUnŻ Cardif i  BNP Paribas Bank Polska. Jak  podaje "Gazeta Ubezpieczeniowa" (www.gu.com.pl z 19.09.2011 r.), struktura ta oparta o kurs wymiany CHF/PLN  jest adresowana do  klientów  bankowości prywatnej BNP Paribas Bank Polska. Mogą oni mogą nabyć "AntyFranka"  bez dodatkowych opłat. Minimalna kwota inwestycji wynosi 50 tysięcy złotych.
Według "GU", produkt zapewnia stuprocentową gwarancję zwrotu kapitału oraz możliwość uzyskania do 10 proc. zysku na zakończenie rocznego okresu inwestycji. Premia naliczana będzie proporcjonalnie do umocnienia się złotówki wobec franka szwajcarskiego. Ponadto, dzięki formie ubezpieczenia na życie i dożycie, zysk z inwestycji jest zwolniony z podatku od dochodów kapitałowych.

Administracja strony: EPC System - Outsorcing IT