Zysk Amplico Life większy o 40 proc.

Amplico Life w pierwszym kwartale 2009 r.  zebrało 415,79 mln  zł składek, to jest  o 3 proc. więcej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, kiedy to przypis był na poziomie  404,49 mln z). Natomiast wynik finansowy brutto spółki w I kwartale 2009 wyniósł 111,5 mln zł (82,3 mln zł na dzień 31 marca 2008 r.), zaś wynik finansowy netto osiągnął wartość 91,6 mln zł, wobec 65,28 mln zł po I kw. 2008 r. Oznacza to - podaje "Gazeta Ubezpieczeniowa"(www.gu.com.pl z 01.06.2009 r.) - wzrost kwartalnego zysku netto towarzystwa o ponad 40 proc. W omawianym okresie Amplico Life uzyskało przychody z lokat w wysokości  37,5 mln zł, a wypłaciło łącznie 185 mln zł  odszkodowań i świadczeń brutto.
Według "GU", ubezpieczyciel utrzymuje wskaźniki bezpieczeństwa finansowego na poziomie wyższym od wymogów ustawowych – na koniec marca br. wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi wyniósł 489 proc. Towarzystwo utworzyło zaś na wypłatę bieżących i przyszłych świadczeń dla klientów rezerwy techniczno-ubezpieczeniowe w wysokości 6 mld zł.

Ile kosztuje CU zmiana marki ?

Polskie spółki Commercial Union od 1 czerwca 2009 r. zmieniają nazwę na Aviva Commercial Union. Zmiana marki wynika z globalnej strategii brytyjskiego ubezpieczyciela, grupy Aviva - podaje "Parkiet"(Nr z 31.05.2009 r.).  Według dziennika, decyzją właściciela spółek - brytyjskiej grupy Aviva - doszło do ujednolicenia nazw firm w Polsce, Wielkiej Brytanii (tam Aviva zastępuje Norwich Union) oraz w Irlandii (zmiana nazwy dotychczasowego Hibernian Aviva). Jak podaje gazeta, Commercial Union  nie chciało zdradzić, jaki jest łączny koszt rembrandingu czterech spółek. Eksperci z agencji reklamowej twierdzą - pisze "Parkiet" -   że koszt tej akcji może sięgnąć kilku milionów zł, między innymi dlatego, że kampanię przygotowała agencja PZL, a za planowanie i zakup mediów odpowiada McCann - firmy czołowe w branży. Według dziennika, wysokie koszty mają się wiązać ze zmianą materiałów firmowych i reklamowych. Eksperci wskazują, że może to kosztować  nawet kilkudziesięciu milionów zł.

Cena polisy  zależy przede wszystkim od potrzeb

Według zestawienia przez firmę doradztwa finansowego Finamo standardowych ubezpieczeń na życie, w których cała płacona składka idzie na ochronę (wyliczenia dotyczą trzech przypadków: 30-latka, 40-latki i 50-latka) najlepszą ofertę dla 30-latka, który chce ubezpieczyć swoje życie na kwotę 200 tys. zł na 30 lat, przy miesięcznym płaceniu składek, proponuje PZU Życie - 110 zł - informuje "Polska"(Nr z 01.06.2009 r.).  Zdaniem dziennika, tylko o parę złotych droższe są  polisy Amplico Life (114 zł), Allianz (115 zł) i Ergo Hestii (117 zł). Jeżeli jednak nasz ubezpieczony zdecyduje się na opłacenie rocznej składki, wówczas najtańszą ofertę zaproponuje mu Amplico Life - 1246 zł, zaś  PZU będzie tylko o 6 zł droższe. Z kolei dla kobiety w wieku 40 lat, zainteresowanej ubezpieczeniem na kwotę pół mln zł (na 20 lat), najtańsze rozwiązanie proponuje Allianz - 154 zł co miesiąc lub 1852 zł raz w roku. Zbliżoną cenowo ofertę mają PZU Życie - 183 zł miesięcznie lub 2032 zł rocznie i Amplico Life - 185 zł miesięcznie i 2020 zł rocznie.
Gazeta podkreśla, że wysokość składki to nie wszystko, dlatego więc  wybierając ubezpieczenie, trzeba zacząć od określenia  potrzeb, gdyż to od nich będzie zależeć wysokość składki. Zdaniem Justyny Szafraniec, dyrektor Departamentu Komunikacji i Analiz w Finamo, przede wszystkim powinniśmy określić, czy chcemy ubezpieczyć się tylko od zgonu, czy również od innych zdarzeń. Na wysokość ceny polisy istotnie wpływa  suma ubezpieczenia,  przykładowo kwota posiadanych przez nas kredytów i innych zobowiązań lub ich część w sytuacji, gdy np. spłacamy kredyt razem z małżonkiem. Według gazety, większość towarzystw oferuje  dwie opcje - ubezpieczenie terminowe (np. na 10 lat) lub bezterminowe, a część ubezpieczycieli zrezygnowała z ubezpieczeń bezterminowych. Niektóre, jak np. Commercial Union, proponują ubezpieczenia terminowe maksymalnie na 5 lat. Po upływie okresu ubezpieczenia towarzystwo składa ofertę przedłużenia go na kolejny okres.
Za polisę płaci się  co miesiąc lub jednorazowo za cały rok. W większości towarzystw,  drugi wariant jest tańszy nawet o blisko 10 proc.

Administracja strony: EPC System - Outsorcing IT