"Kowalski" coraz częściej sięga po polisę medyczną

Około 120-150 mln zł  rocznie wydają Polacy na prywatne ubezpieczenia zdrowotne - szacuje "Gazeta Wyborcza"(Nr z 15.02.2010 r.). Zdaniem dziennika,  te kwoty stanowią jednak   tylko niewielką   część naszych rocznych  wydatków na  ochronę zdrowia (25 mld zł). Tym niemniej warto pamiętać, ze jeszcze kilka lat  temu  wydatki Polaków  na polisy zdrowotne sięgały kilku mln zł. W opinii gazety,  taki szybki wzrost kosztów dobrze rokuje dla przyszłości  tego rynku i świadczy o jego potencjale."Wyborcza" pisze, iż   "coraz więcej osób woli płacić za usługi medyczne, niż czekać, aż przyjdzie ich kolej w państwowej służbie zdrowia. Dzięki temu ceny zarówno ubezpieczeń, jak i abonamentów medycznych spadły i można je mieć już za kilkadziesiąt złotych miesięcznie". Najskromniejsze pakiety medyczne kosztują  już około 20-50 zł miesięcznie. Im wyższa składka, tym szerszy jest pakiet usług - pisze gazeta. Polisa medyczna, uprawniająca  do określonego pakietu darmowych badań, zabiegów i wizyt u specjalistów, najczęściej w prywatnych przychodniach lub klinikach stała  się bardziej dostępna dla "Kowalskiego" - podsumowuje.
W opinii "GW", alternatywą dla ubezpieczeń zdrowotnych są równie popularne abonamenty medyczne, dystrybuowane przez prywatne przychodnie i ośrodki zdrowia. Z usług abonamentowych najczęściej korzystają pracodawcy, choć usługi te dostępne są również dla osób prywatnych.

Grupa Europa zwiększyła zyski

Grupa Europa wypracowała w  2009 r. 120 mln zł zysku netto, to jest o blisko 11 proc. więcej niż w 2008 r. Wartość sprzedaży grupy Europa w ub.r. oraz  zebrana przez firmy grupy składka przypisana brutto wyniosła 3 mld zł - informuje "Gazeta Ubezpieczeniowa"(www.gu.com.pl z  15.02.2010 r.). Grupa Europa wykazała przy tym  w roku 2009 bardzo wysoką efektywność wyrażoną m.in. w sięgającym 38,6 proc. wskaźniku zwrotu z zainwestowanego kapitału (ROE). Według  Jacka Podoby, prezesa zarządu   TU Europa i TUnŻ Europa, ubezpieczyciel  w ub.r. umocnił  swoja silną pozycję w obszarze bancassurance oraz wprowadził   na rynek około 100 nowych produktów,  podpisując ponad 2700 umów i aneksów na dystrybucję  ubezpieczeń.  "W roku 2009 .pozyskaliśmy nowych, znaczących partnerów. W tym gronie znalazły się m.in. banki Alior Bank czy Dominet Bank"  – mówi prezes Podoba. I dodaje: " Nasza strategia przewiduje dalszy, dynamiczny rozwój, zarówno tam, gdzie posiadamy już mocną pozycję i przewagi konkurencyjne, jak i w nowych dla nas obszarach".
W 2009 r. grupa Europa rozwijała także pozabankowe kanały dystrybucji swoich produktów, w tym, między innymi „Butik Inwestycyjny. Ubezpieczenia” - platformę dedykowaną pośrednikom finansowym, multiagencjom, czy brokerom - przypomina "GU". W ramach Butiku grupa współpracuje już z 92 partnerami.

Administracja strony: EPC System - Outsorcing IT