Podmiot: Rzecznik Finansowy
Zapewnienie dostępności cyfrowej, architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej
Biuro Rzecznika Finansowego (dalej BRF) wspomagające Rzecznika Finansowego w realizacji jego ustawowych zadań stara się w najpełniejszym zakresie zapewnić dostęp do siedzib Biura, publikowanych, przekazywanych oraz udostępnianych informacji i stron internetowych wszystkim osobom.
Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować BRF o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej oraz wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej.
Dostępność cyfrowa
Rzecznik Finansowy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://rf.gov.pl/akademia/
Data publikacji strony internetowej: 08.05.2024 r.
Data ostatniej aktualizacji: 08.05.2024 r.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne elementy i treści (elementy wymagające poprawy):
- Nie wszystkie filmy umieszone w serwisie posiadają ścieżkę napisów. Brak audiodeskrypcji, brak transkrypcji tekstowej wykładów publikowanych w formie wideo.
- Brak alternatyw tekstowych dla obrazków w tym dla podlinkowanych obrazków i elementów interfejsu.
- Problemy z modułem Newslettera.
- Problemy z logicznym działaniem tagów w aktualnościach.
- Brak spójnej identyfikacji linków w serwisie.
- Strona zawiera puste albo niedziałające strony w mapie serwisu.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2025-08-21
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.
Jak złożyć wniosek:
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej można złożyć:
- osobiście pod adresem Biura Rzecznika Finansowego, ul. Nowogrodzka 47A, 00-695 Warszawa,
- za pośrednictwem poczty na wskazany wyżej adres,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na dostepnoscwbrf@rf.gov.pl,
- poprzez e-PUAP.
Wniosek powinien zawierać:
- dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem;
- wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, które mają być dostępne cyfrowo;
- wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem;
- wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością cyfrową
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści według Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Odwołanie
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej we wniosku albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu – osoba zgłaszająca wniosek ma prawo złożyć do Biura Rzecznika Finansowego skargę. Do rozpatrywania skarg w sprawach zapewnienia dostępności cyfrowej stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego.
Dostępność architektoniczna i informacyjno-komunikacyjna
Dostępność architektoniczna
Budynek, w którym znajduje się Biuro Rzecznika Finansowego, zlokalizowany jest przy ul. Nowogrodzkiej 47A w Warszawie.
Budynek, w którym znajduje się siedziba pełnomocnika terenowego Rzecznika Finansowego, zlokalizowany jest przy Krakowskim Przedmieściu 22 lok 1 w Lublinie.
Budynek, w którym znajduje się siedziba pełnomocnika terenowego Rzecznika Finansowego, zlokalizowany jest przy ul. Prostej 1 / 2 lok. 5 w Olsztynie.
Poniżej opisane są dostępności do wyżej wymienionych lokalizacji.
Opis dostępności do Biura Rzecznika Finansowego w Warszawie:
Budynek, w którym znajduje się Biuro Rzecznika Finansowego zlokalizowany jest przy ul. Nowogrodzkiej 47A.
Drzwi wejściowe do budynku znajdują się od strony ul. Nowogrodzkiej i są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Drzwi są dwuskrzydłowe o łącznej szerokości 186 cm i prowadzą do holu. Nie są one sterowane automatycznie, ale w środku są osoby, która pomogą w ich otwarciu. Za pomocą dzwonka można skontaktować się z ochroną budynku, a pomocą mogą także służyć pracownicy BRF jeśli obsługują w Punkcie informacyjnym BRF.
Zaraz po wejściu do holu, po lewej stronie, znajduje się Punkt informacyjny Biura Rzecznika Finansowego, a kilka metrów dalej po prawej stronie stanowisko ochrony budynku.
Do Punktu Informacyjnego Biura Rzecznika Finansowego prowadzi niewielka pochylnia.
W budynku nie ma informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych.
W budynku brak jest oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
W pobliżu budynku, od ul. Nowogrodzkiej, znajdują się trzy miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Do budynku i jego pomieszczeń można wchodzić z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Brak jest tłumacza języka migowego.
Opis dostępności do siedziby pełnomocnika terenowego Rzecznika Finansowego w Lublinie:
Budynek, w którym znajduje się siedziba pełnomocnika Rzecznika Finansowego zlokalizowany jest przy ul. Krakowskie Przedmieście 22 lok. 1.
Przed wejściem do budynku nie ma schodów.
Drzwi wejściowe do budynku są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Drzwi są jednoskrzydłowe o łącznej szerokości ok. 100 cm, otwierane przy użyciu znacznej siły, otwierane na zewnątrz, odblokowywane domofonem, prowadzące do holu.
Na parterze znajduje się winda o szerokości drzwi 90 cm.
Siedziba Pełnomocnika Terenowego Rzecznika Finansowego znajduje się na pierwszym piętrze.
Po wyjściu z windy na pierwszym piętrze znajdują się drewniane drzwi o szerokości 100 cm, otwierane ręcznie na zewnątrz przy użyciu znacznej siły. W razie potrzeby asystę w skorzystaniu z nich może udzielić pracownik BRF.
Przy wejściu znajduje się stanowisko sekretariatu.
W budynku nie ma informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych.
W budynku brak jest oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
W pobliżu budynku znajdują się dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami na ul. Walerego Wróblewskiego.
Do budynku i pomieszczeń BRF można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Brak jest tłumacza języka migowego.
W celu umówienia wizyty prosimy o uprzedni kontakt:
Telefon 22 333 73 31
e-mail: biuroterenowelublin@rf.gov.pl
Opis dostępności do siedziby pełnomocnika terenowego Rzecznika Finansowego w Olsztynie:
Budynek, w którym znajduje się siedziba Pełnomocnika Terenowego Rzecznika Finansowego, zlokalizowany jest przy ul. Prostej 1/2 lok. 5.
W budynku nie ma informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych.
W budynku brak jest oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
W pobliżu budynku znajduje się miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami na ul. Stanisława Staszica.
Do budynku i pomieszczeń BRF można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Brak jest tłumacza języka migowego.
W celu umówienia wizyty prosimy o uprzedni kontakt:
Telefon 22 333 73 37.
e-mail: biuroterenoweolsztyn@rf.gov.pl
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
Zgodnie z art. 30 ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. W analogiczny sposób można poinformować nas o braku takiej dostępności, jednak w tej sytuacji nie ma konieczności wykazania interesu prawnego lub
faktycznego.
Jak złożyć wniosek:
Wniosek o zapewnienie dostępności można złożyć:
- osobiście pod adresem Biura Rzecznika Finansowego, ul. Nowogrodzka 47A, 00-695 Warszawa,
- za pośrednictwem poczty na wskazany wyżej adres,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na dostepnoscwbrf@rf.gov.pl,
- poprzez e-PUAP.
Wniosek powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy;
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Rozpoznanie wniosku:
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje albo rozwiązanie w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Odwołanie:
Jeżeli BRF, pomimo złożenia wniosku, nie zapewni dostępności można złożyć skargę na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON w terminie 30 dni od dnia, w którym upłynął termin na zapewnienie dostępności lub od otrzymania odmowy zapewnienia dostępności.
Po rozpatrzeniu skargi, Prezes Zarządu PFRON wydaje decyzję, która: nakazuje zapewnić dostępność w określony sposób, w terminie nie krótszym niż 30 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – nie krótszym niż 60 dni, od dnia doręczenia decyzji, albo zwalnia z zapewnienia dostępności. Prezes Zarządu PFRON może też zakończyć postępowanie bez wydania decyzji i umorzyć całe postępowanie w przypadku, gdy skarga jest bezprzedmiotowa.
Koordynator do spraw dostępności w Biurze Rzecznika Finansowego:
Jakub Kubacki kontakt: dostepnoscwbrf@rf.gov.pl
Biuro Rzecznika Finansowego stara się w najpełniejszym zakresie zapewnić dostęp do budynków Urzędu, publikowanych informacji i stron internetowych wszystkim osobom. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.