Rzecznik Finansowy wspiera klientów w sporach z podmiotami rynku finansowego na różne sposoby. Zobacz jak można skontaktować się z nami w zależności do rodzaju pomocy jakiej oczekujesz.
1) Biuro Rzecznika Finansowego informuje, że w związku z koronawirusem COVID-19, zostały uruchomione specjalne numery telefonów i adres e-mail. Można na nie zgłaszać informacje dotyczące zastrzeżeń do działalności instytucji finansowych w związku z epidemią.
Infolinia czynna w godzinach 9.00-16.00:
- sprawy ubezpieczeniowo-emerytalne 22 333 73 37
- sprawy bankowo-kapitałowe 22 333 73 38
E-mail: poradyCOVID@rf.gov.pl
Ważne! Proponowane obecnie umowy lub aneksy przesłane na adres e-mail nie będą analizowane w odniesieniu do indywidualnej sprawy. W razie dostrzeżenia niezgodności z prawem lub dobrymi obyczajami Rzecznik Finansowy będzie podejmował wyłącznie działania systemowe.
2) Porady ekspertów w sprawach nie związanych z koronawirusem COVID-19
Telefoniczne dyżury eksperckie odbywają się w godzinach 8.00-16:00 (numery kontaktowe pod poniższym linkiem)
Porady e-mail można uzyskać pisząc na adres: porady@rf.gov.pl lub przez formularz kontaktowy.
Ważne! W zależności od złożoności sprawy, okres oczekiwania na odpowiedź na poradę e-mail wynosi około 2 tygodni.
3) Informacje dotyczące statusu wniosków skierowanych do Rzecznika Finansowego są udzielane wyłącznie telefonicznie w godzinach 10.00-14.00 pod numerami telefonów: 22 333-73-26 lub 22 333-73-27.
Uprzejmie informujemy, że w związku z epidemią Biuro Rzecznika Finansowego jest zamknięte dla interesantów do odwołania.
Wnioski przekazywane na adres poczty elektronicznej powinny mieć formę skanu podpisanego wniosku lub zawierać podpis elektroniczny.
Wnioski (skargi/zażalenia) do Rzecznika Finansowego należy przekazywać pocztą tradycyjną.
Biuro Rzecznika Finansowego
Al. Jerozolimskie 87
02-001 Warszawa
NIP: 525 15 66 173
tel. +48 22 333-73-26 – Recepcja
+48 22 333-73-27 – Recepcja
fax +48 22 333-73-29
e-mail: biuro@rf.gov.pl