Przejdź do treści Wyszukiwarka

Interwencja czy polubowne – co wybrać? Webinarium Rzecznika Finansowego

28 czerwiec 2021

Klienci zwracający do Rzecznika Finansowego nie zawsze wiedzą, jakie mają możliwości uzyskania wsparcia w sporze z podmiotem rynku finansowego. Dlatego zapraszamy na bezpłatne webinarium pt. „Interwencja czy polubowne – które postępowanie Rzecznika Finansowego wybrać?” Odbędzie się ono już w najbliższą środę 30 czerwca 2021 r. o godz. 17.00.

Kliknij link do rejestracji webinarium

Mamy szeroki wachlarz możliwości pomocy osobom będącym w sporze z bankiem, ubezpieczycielem, firmą pożyczkowa czy z innymi podmiotami rynku finansowego. Tym, którzy nie mieli do tej pory potrzeby korzystania z naszego wsparcia, czasem trudno zorientować się jaki tryb naszego działania będzie najlepszy w ich sytuacji. Oczywiście nasi eksperci służą poradą na przykład w czasie rozmów telefonicznych. Jednak to klient podejmuje ostateczną decyzję o tym, jaki wniosek złożyć. Stąd pomysł, żeby przybliżyć sposób naszego działania w dwóch trybach, których dotyczy najwięcej wniosków, czyli postępowaniach interwencyjnych i polubownych – mówi dr hab. Mariusz Jerzy Golecki, prof. ucz. Rzecznik Finansowy.

Występując do Rzecznika Finansowego z wnioskiem o postępowania interwencyjne lub polubowne, warto mieć świadomość różnic w między tymi trybami.

 – Z naszych już niemal 6-letnich doświadczeń wynika, że o wyborze jednego lub drugiego postępowania powinien decydować element, który można nazwać behawioralnym. Chodzi po prostu o charakter, nastawienie danej osoby do sposobu rozwiązania sporu – mówi Marcin Jaworski, ekspert w biurze Rzecznika Finansowego, który poprowadzi webinarium.

Wyjaśnia, że w postępowaniu polubownym trzeba być gotowym do ustępstw i porozumienia. Nadrzędnym celem powinno być rozwiązanie sporu, a nie udowodnienie swoich racji. To oznacza, że np. jeśli ktoś jest przekonany, że należy mu się np. 10 tys. zł odszkodowania i ani grosza mniej, to postępowanie polubowne nie jest dla niego. Jeśli taka osoba ma wolę dochodzenia swoich praw w sądzie, to powinna raczej skorzystać z postępowania interwencyjnego uzyskać argumentację prawną i oddać sprawę pod rozstrzygnięcie sądu. Na tym etapie może zostać też wsparta tzw. istotnym poglądem Rzecznika Finansowego.

Warto też podkreślić, że jeśli z trafiających do nas wniosków o interwencję wynika, że jakiś podmiot na przykład narusza swoim postępowaniem zbiorowe interesy konsumentów, mogę podjąć decyzję o wystąpieniu z pozwem wobec niego. W wybranych przypadkach mogę też złożyć pozew w imieniu klientów lub przystąpić do już toczącego się postępowania. Warto więc sygnalizować nam wszelkie zastrzeżenia do działalności podmiotów rynku finansowego – mówi Mariusz Golecki.

Więcej informacji i porad w trakcie bezpłatnego webinarium „Interwencja czy polubowne – które postępowanie Rzecznika Finansowego wybrać?”, które odbędzie się 30 czerwca 2021 r. o godzinie 17.00. Można się na nie zarejestrować, klikając poniższy link.

Polecane

31.10.2024
Istotne rozstrzygnięcie Sądu Najwyższego dotyczące elektronicznego postępowania upominawczego
30.10.2024
Odpowiedzialność za szkody na cmentarzach
29.10.2024
Komunikat Rzecznika Finansowego dotyczący wyroku TSUE z dnia 24 października 2024 r. w sprawie Zabitoń, C‑347/23 – TSUE po raz kolejny po stronie konsumentów