Przejdź do treści Wyszukiwarka

Porady ekspertów

Otrzymałeś stanowisko instytucji finansowej? Nie zgadzasz się z nim, lub po prostu go nie rozumiesz? A może czujesz się pokrzywdzony jej działaniem, ale nie wiesz jakie są Twoje uprawnienia?

Skonsultuj się z ekspertami Rzecznika Finansowego. Służą pomocą w czasie dyżurów telefonicznych i udzielają odpowiedzi na zapytania e-mailowe. Podpowiedzą Ci, co możesz zrobić dalej w danej sprawie.

Informujemy, że od 8 stycznia 2025 r. porady telefoniczne będą udzielane na bieżąco w ramach dyżurów telefonicznych, które odbywać się będą w poniedziałki, środy i piątki, w godzinach od 10:00 do 14:00. Numery telefonów pozostają bez zmian:

  • 22 333 73 25 – dla klientów podmiotów rynku bankowego i kapitałowego,
  • 22 333 73 28 – dla klientów rynku ubezpieczeniowo-emerytalnego.

Porady zaplanowane na styczeń odbędą się zgodnie z wcześniejszym harmonogramem.

Dodatkowe formy udzielania porad

Przypominamy, że porady ekspertów można również uzyskać w innych formach:

  1. Porady e-mailowe
    W celu uzyskania porady e-mailowej należy przesłać zapytanie na adres: porady@rf.gov.pl.
  2. Osobista wizyta w punkcie poradnictwa w Warszawie
    Porady osobiste dostępne są w siedzibie Rzecznika Finansowego przy ul. Nowogrodzkiej 47A (parter). Aby skorzystać z tej formy, należy wcześniej umówić wizytę:
    • telefonicznie pod numerami: 22 333 73 25 (porady z zakresu problemów klientów podmiotów rynku bankowego i kapitałowego) oraz 22 333 73 28 (porady z zakresu problemów klientów rynku ubezpieczeniowo – emerytalnego), w godzinach 10:00–14:00 od poniedziałku do piątku,
    • osobiście, w godzinach 10:00–16:00 w poniedziałki, środy i piątki, w punkcie obsługi interesantów (Biuro Rzecznika Finansowego, ul. Nowogrodzka 47A, Warszawa).
  3. Osobista wizyta w biurach Pełnomocników Terenowych
    Wizyty w Punktach Pełnomocników Terenowych Rzecznika Finansowego odbywają się po wcześniejszym umówieniu:
    • Olsztyn: ul. Prosta 1/2 lok. 5,
    • Lublin: ul. Krakowskie Przedmieście 22 lok. 1.

Więcej informacji o biurach Pełnomocników Terenowych Rzecznika Finansowego znajdziecie Państwo na stronie: Pełnomocnicy Terenowi – Rzecznik Finansowy.

Jeżeli chcesz uzyskać telefoniczną poradę eksperta Biura Rzecznika Finansowego, zapraszamy do kontaktu:

22 333 73 28

w godzinach 10:00-14:00 (poniedziałek, środa, piątek) – porady telefoniczne prawników z zakresu problemów klientów rynku ubezpieczeniowo – emerytalnego, będących:

  • ubezpieczonymi;
  • ubezpieczającymi;
  • uposażonymi lub uprawnionymi z umowy ubezpieczenia;
  • spadkobiercami posiadającymi interes prawny w ustaleniu odpowiedzialności lub spełnieniu świadczenia z umowy ubezpieczenia;
  • poszkodowanymi dochodzącymi roszczeń na podstawie ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK;
  • członkami funduszu emerytalnego lub osobami uprawnionymi;
  • uczestnikami pracowniczego programu emerytalnego lub osobami uprawnionymi;
  • oszczędzającymi lub osobami uprawnionym (IKE, IKZE);
  • osobami otrzymującymi emeryturę kapitałową;
  • uczestnikami PPK lub osobami uprawnionymi.
22 333 73 25

w godzinach 10.00-14.00 (poniedziałek, środa, piątek) – porady telefoniczne prawników z zakresu problemów klientów podmiotów rynku bankowego i kapitałowego:

  • banków krajowych,
  • banków zagranicznych,
  • oddziałów banków zagranicznych,
  • oddziałów instytucji kredytowych,
  • spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych,
  • towarzystw funduszy inwestycyjnych,
  • funduszy inwestycyjnych,
  • firm inwestycyjnych,
  • instytucji płatniczych,
  • biur usług płatniczych,
  • instytucji pieniądza elektronicznego,
  • oddziałów zagranicznych instytucji pieniądza elektronicznego,
  • instytucji finansowych,
  • instytucji pożyczkowych,
  • pośredników kredytów,
  • pośredników kredytów hipotecznych.

Poradę w zakresie wakacji kredytowych można uzyskać również drogą e-mailową pisząc na dedykowany adres: wakacjekredytowe@rf.gov.pl

WAŻNE: Mając na celu zwiększenie ochrony danych osobowych i w związku z wymaganiami polityki bezpieczeństwa informacji, Biuro Rzecznika Finansowego wprowadziło niezbędną modyfikację w korespondencji z Klientami. Zmiana dotyczy korespondencji e-mail z załącznikami zawierającymi m.in. dane osobowe Klientów, które obecnie zabezpieczone są hasłem. Dowiedz się jakie są nowe zabezpieczenia korespondencji elektronicznej z Biurem Rzecznika Finansowego.

Informacji dotyczących statusu wniosku skierowanego do Rzecznika Finansowego udzielamy telefonicznie w godzinach 10:00-14:00 pod numerami telefonów: 22 333-73-26 lub 22 333-73-27.