Przejdź do treści Wyszukiwarka

Komunikat w sprawie utraty licencji przez TU City Insurance SA

5 październik 2021

Decyzją rumuńskiej Komisji Nadzoru Finansowego (ASF) 17 września 2021 r. towarzystwo ubezpieczeniowe City Insurance SA utraciło licencję na prowadzenie działalności.

Według rekomendacji uzyskanych od organu odszkodowawczego, osoby poszkodowane w wypadkach komunikacyjnych spowodowanych przez sprawców posiadających ubezpieczenie OC komunikacyjne w City Insurance SA, powinny realizować roszczenia w następujący sposób:

  1. Wypadek miał miejsce na terytorium Polski:

Roszczenia można kierować do Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (PBUK) za pośrednictwem jednego z agentów PBUK – TUiR Warta S.A. lub PZU S.A.

  1. Wypadek miał miejsce na terytorium innego niż Polska i Rumunia kraju należącego do Systemu Zielonej Karty:

Roszczenia można kierować do Biura Narodowego w kraju zdarzenia, o ile nie zostały uprzednio zgłoszone do ubezpieczyciela, jego reprezentanta ds. roszczeń ani do organu odszkodowawczego.

  1. Wypadek miał miejsce na terytorium Rumunii:

Jeżeli roszczenia były zgłoszone reprezentantowi ds. roszczeń komunikacyjnych w Polsce i minęły 3 miesiące od zgłoszenia roszczenia, należy skontaktować się z PBUK

Jeżeli roszczenia nie były zgłoszone, od 20 września 2021 r. roszczenia należy kierować bezpośrednio do rumuńskiego Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (FGA).

Zakres i wysokość odszkodowania są uwarunkowane przepisami prawa obowiązującymi w państwie wypadku.

Zgłoszenia do FGA mogą być dokonywane w terminie 90 dni od uprawomocnienia się decyzji Sądu o wszczęciu postępowania likwidacyjnego a jeżeli powstaną już po tym dniu – w terminie 90 dni od dnia powstania.

Dodatkowych informacji związanych ze zdarzeniami spowodowanymi ruchem pojazdów ubezpieczonych w City Insurance S.A. udziela Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dane kontaktowe Biura: pbuk@pbuk.pl, tel: (22) 551 51 00, ul. Świętokrzyska 14, 00-050 Warszawa.

Jednocześnie przypominamy, iż w zakresie roszczeń przysługujących osobom poszkodowanym wobec Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, PBUK jest traktowany jako podmiot rynku finansowego, zatem pozostaje obowiązany do rozpatrzenia reklamacji skierowanych przez osoby fizyczne, które – w wypadku utrzymywania się sporu z PBUK-iem, pomimo przeprowadzenia postępowania reklamacyjnego – mogą wystąpić z wnioskiem o zbadanie sprawy do Rzecznika Finansowego.  

Polecane

27.12.2024
Zasady udzielania porad telefonicznych przez ekspertów Rzecznika Finansowego
20.12.2024
Podsumowanie konferencji „Rynek konsumenckich usług kredytowych w Polsce”
19.12.2024
Uroczystość wręczenia nagród w VII Konkursie o Nagrodę Rzecznika Finansowego za najlepszą rozprawę habilitacyjną i doktorską oraz pracę magisterską i licencjacką z zakresu ochrony klienta na rynku finansowym