https://rf.gov.pl/deklaracja-dostepnosci/
(zadeklarowany język dla tych informacji – Polski)
Deklaracja dostępności
Podmiot: Rzecznik Finansowy
Zapewnienie dostępności cyfrowej, architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej
Biuro Rzecznika Finansowego (dalej BRF) wspomagające Rzecznika Finansowego w realizacji jego ustawowych zadań stara się w najpełniejszym zakresie zapewnić dostęp do siedzib Biura, publikowanych, przekazywanych oraz udostępnianych informacji i stron internetowych wszystkim osobom.
Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować BRF o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej oraz wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej.
Dostępność cyfrowa
Rzecznik Finansowy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://rf.gov.pl//
Data publikacji strony internetowej: 02.06.2020 r.
Data ostatniej aktualizacji: 15.03.2024 r.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne elementy i treści (elementy wymagające poprawy):
- Nie wszystkie filmy umieszone w serwisie posiadają ścieżkę napisów. Brak audiodeskrypcji, brak transkrypcji tekstowej materiałów publikowanych w formie wideo i audio.
- Brak alternatyw tekstowych dla obrazków, w tym dla podlinkowanych obrazków i elementów interfejsu.
- Problemy z etykietami pól formularzy i modułem Newslettera.
- Problemy z logicznym działaniem tagów w aktualnościach.
- Brak spójnej identyfikacji linków w serwisie.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2025-08-21
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.
Jak złożyć wniosek:
- osobiście pod adresem Biura Rzecznika Finansowego, ul. Nowogrodzka 47A, 00-695 Warszawa,
- za pośrednictwem poczty na wskazany wyżej adres,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na dostepnoscwbrf@rf.gov.pl,
- poprzez e-PUAP.
Wniosek powinien zawierać:
- dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem;
- wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, które mają być dostępne cyfrowo;
- wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem;
- wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością cyfrową
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści według Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
W przypadku braku zadowolenia z odpowiedzi na zgłoszenie, mają Państwo prawo do złożenia skargi do Rzecznika Praw Obywatelskich. Szczegółowe informacje oraz dane kontaktowe znajdują się na oficjalnej stronie Rzecznika Praw Obywatelskich. https://bip.brpo.gov.pl/pl
Odwołanie
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej we wniosku albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu – osoba zgłaszająca wniosek ma prawo złożyć do Biura Rzecznika Finansowego skargę. Do rozpatrywania skarg w sprawach zapewnienia dostępności cyfrowej stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego.
Dostępność architektoniczna i informacyjno-komunikacyjna
Dostępność architektoniczna
Budynek, w którym znajduje się Biuro Rzecznika Finansowego, zlokalizowany jest przy ul. Nowogrodzkiej 47A w Warszawie.
Budynek, w którym znajduje się siedziba pełnomocnika terenowego Rzecznika Finansowego, zlokalizowany jest przy Krakowskim Przedmieściu 22 lok 1 w Lublinie.
Budynek, w którym znajduje się siedziba pełnomocnika terenowego Rzecznika Finansowego, zlokalizowany jest przy ul. Prostej 1 / 2 lok. 5 w Olsztynie.
Poniżej opisane są dostępności do wyżej wymienionych lokalizacji.
Opis dostępności do Biura Rzecznika Finansowego w Warszawie:
- Budynek, w którym znajduje się Biuro Rzecznika Finansowego zlokalizowany jest przy ul. Nowogrodzkiej 47A.
- Drzwi wejściowe do budynku znajdują się od strony ul. Nowogrodzkiej i są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Drzwi są dwuskrzydłowe o łącznej szerokości 186 cm i prowadzą do holu. Nie są one sterowane automatycznie, ale w środku są osoby, która pomogą w ich otwarciu. Za pomocą dzwonka można skontaktować się z ochroną budynku, a pomocą mogą także służyć pracownicy BRF jeśli obsługują w Punkcie informacyjnym BRF.
- Zaraz po wejściu do holu, po lewej stronie, znajduje się Punkt informacyjny Biura Rzecznika Finansowego, a kilka metrów dalej po prawej stronie stanowisko ochrony budynku.
- Do Punktu Informacyjnego Biura Rzecznika Finansowego prowadzi niewielka pochylnia.
- W budynku nie ma informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych.
- W budynku brak jest oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
- W pobliżu budynku, od ul. Nowogrodzkiej, znajdują się trzy miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
- Do budynku i jego pomieszczeń można wchodzić z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- Brak jest tłumacza języka migowego.
Opis dostępności do siedziby pełnomocnika terenowego Rzecznika Finansowego w Lublinie:
- Budynek, w którym znajduje się siedziba pełnomocnika Rzecznika Finansowego zlokalizowany jest przy ul. Krakowskie Przedmieście 22 lok. 1.
- Przed wejściem do budynku nie ma schodów.
- Drzwi wejściowe do budynku są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Drzwi są jednoskrzydłowe o łącznej szerokości ok. 100 cm, otwierane przy użyciu znacznej siły, otwierane na zewnątrz, odblokowywane domofonem, prowadzące do holu.
- Na parterze znajduje się winda o szerokości drzwi 90 cm.
- Siedziba Pełnomocnika Terenowego Rzecznika Finansowego znajduje się na pierwszym piętrze.
- Po wyjściu z windy na pierwszym piętrze znajdują się drewniane drzwi o szerokości 100 cm, otwierane ręcznie na zewnątrz przy użyciu znacznej siły. W razie potrzeby asystę w skorzystaniu z nich może udzielić pracownik BRF.
- Przy wejściu znajduje się stanowisko sekretariatu.
- W budynku nie ma informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych.
- W budynku brak jest oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
- W pobliżu budynku znajdują się dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami na ul. Walerego Wróblewskiego.
- Do budynku i pomieszczeń BRF można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- Brak jest tłumacza języka migowego.
W celu umówienia wizyty prosimy o uprzedni kontakt:
Telefon 22 333 73 31
e-mail: biuroterenowelublin@rf.gov.pl
Opis dostępności do siedziby pełnomocnika terenowego Rzecznika Finansowego w Olsztynie:
- Budynek, w którym znajduje się siedziba Pełnomocnika Terenowego Rzecznika Finansowego, zlokalizowany jest przy ul. Prostej 1/2 lok. 5.
- W budynku nie ma informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych.
- W budynku brak jest oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
- W pobliżu budynku znajduje się miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami na ul. Stanisława Staszica.
- Do budynku i pomieszczeń BRF można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- Brak jest tłumacza języka migowego.
W celu umówienia wizyty prosimy o uprzedni kontakt:
Telefon 22 333 73 37.
e-mail: biuroterenoweolsztyn@rf.gov.pl
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
Zgodnie z art. 30 ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. W analogiczny sposób można poinformować nas o braku takiej dostępności, jednak w tej sytuacji nie ma konieczności wykazania interesu prawnego lub
faktycznego.
Jak złożyć wniosek:
- Wniosek o zapewnienie dostępności można złożyć:
- osobiście pod adresem Biura Rzecznika Finansowego, ul. Nowogrodzka 47A, 00-695 Warszawa,
- za pośrednictwem poczty na wskazany wyżej adres,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na dostepnoscwbrf@rf.gov.pl,
- poprzez e-PUAP.
Wniosek powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy;
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Rozpoznanie wniosku:
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje albo rozwiązanie w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Odwołanie:
Jeżeli BRF, pomimo złożenia wniosku, nie zapewni dostępności można złożyć skargę na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON w terminie 30 dni od dnia, w którym upłynął termin na zapewnienie dostępności lub od otrzymania odmowy zapewnienia dostępności.
Po rozpatrzeniu skargi, Prezes Zarządu PFRON wydaje decyzję, która: nakazuje zapewnić dostępność w określony sposób, w terminie nie krótszym niż 30 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – nie krótszym niż 60 dni, od dnia doręczenia decyzji, albo zwalnia z zapewnienia dostępności. Prezes Zarządu PFRON może też zakończyć postępowanie bez wydania decyzji i umorzyć całe postępowanie w przypadku, gdy skarga jest bezprzedmiotowa.
Koordynator do spraw dostępności w Biurze Rzecznika Finansowego:
Jakub Kubacki kontakt: dostepnoscwbrf@rf.gov.pl
Biuro Rzecznika Finansowego stara się w najpełniejszym zakresie zapewnić dostęp do budynków Urzędu, publikowanych informacji i stron internetowych wszystkim osobom. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.