Przejdź do treści Wyszukiwarka

Deklaracja dostępności eDeklaracje

https://rf.gov.pl/deklaracja-dostepnosci/

(zadeklarowany język dla tych informacji – Polski)

Deklaracja dostępności

Podmiot: Rzecznik Finansowy

Zapewnienie dostępności cyfrowej, architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej

Biuro Rzecznika Finansowego (dalej BRF) wspomagające Rzecznika Finansowego w realizacji jego ustawowych zadań stara się w najpełniejszym zakresie zapewnić dostęp do siedzib Biura, publikowanych, przekazywanych oraz udostępnianych informacji i stron internetowych wszystkim osobom.

Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować BRF o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej oraz wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej.

Dostępność cyfrowa

Rzecznik Finansowy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://rf.gov.pl//

Data publikacji strony internetowej: 02.06.2020 r.

Data ostatniej aktualizacji: 15.03.2024 r.

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne elementy i treści (elementy wymagające poprawy):

  • Nie wszystkie filmy umieszone w serwisie posiadają ścieżkę napisów. Brak audiodeskrypcji, brak transkrypcji tekstowej materiałów publikowanych w formie wideo i audio.
  • Brak alternatyw tekstowych dla obrazków, w tym dla podlinkowanych obrazków i elementów interfejsu.
  • Problemy z etykietami pól formularzy i modułem Newslettera.
  • Problemy z logicznym działaniem tagów w aktualnościach.
  • Brak spójnej identyfikacji linków w serwisie.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji: 2025-08-21

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej

Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.

Jak złożyć wniosek:

  • osobiście pod adresem Biura Rzecznika Finansowego, ul. Nowogrodzka 47A, 00-695 Warszawa,
  • za pośrednictwem poczty na wskazany wyżej adres,
  • za pośrednictwem poczty elektronicznej na dostepnoscwbrf@rf.gov.pl,
  • poprzez e-PUAP.

Wniosek powinien zawierać:

  • dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem;
  • wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, które mają być dostępne cyfrowo;
  • wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem;
  • wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością cyfrową

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści według Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

W przypadku braku zadowolenia z odpowiedzi na zgłoszenie, mają Państwo prawo do złożenia skargi do Rzecznika Praw Obywatelskich. Szczegółowe informacje oraz dane kontaktowe znajdują się na oficjalnej stronie Rzecznika Praw Obywatelskich. https://bip.brpo.gov.pl/pl

Odwołanie

W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej we wniosku albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu – osoba zgłaszająca wniosek ma prawo złożyć do Biura Rzecznika Finansowego skargę. Do rozpatrywania skarg w sprawach zapewnienia dostępności cyfrowej stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego.

Dostępność architektoniczna i informacyjno-komunikacyjna

Dostępność architektoniczna

Budynek, w którym znajduje się Biuro Rzecznika Finansowego, zlokalizowany jest przy ul. Nowogrodzkiej 47A w Warszawie.

Budynek, w którym znajduje się siedziba pełnomocnika terenowego Rzecznika Finansowego, zlokalizowany jest przy Krakowskim Przedmieściu 22 lok 1 w Lublinie.

Budynek, w którym znajduje się siedziba pełnomocnika terenowego Rzecznika Finansowego, zlokalizowany jest przy ul. Prostej 1 / 2 lok. 5 w Olsztynie.

Poniżej opisane są dostępności do wyżej wymienionych lokalizacji.

Opis dostępności do Biura Rzecznika Finansowego w Warszawie:

  • Budynek, w którym znajduje się Biuro Rzecznika Finansowego zlokalizowany jest przy ul. Nowogrodzkiej 47A.
  • Drzwi wejściowe do budynku znajdują się od strony ul. Nowogrodzkiej i są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Drzwi są dwuskrzydłowe o łącznej szerokości 186 cm i prowadzą do holu. Nie są one sterowane automatycznie, ale w środku są osoby, która pomogą w ich otwarciu. Za pomocą dzwonka można skontaktować się z ochroną budynku, a pomocą mogą także służyć pracownicy BRF jeśli obsługują w Punkcie informacyjnym BRF.
  • Zaraz po wejściu do holu, po lewej stronie, znajduje się Punkt informacyjny Biura Rzecznika Finansowego, a kilka metrów dalej po prawej stronie stanowisko ochrony budynku.
  • Do Punktu Informacyjnego Biura Rzecznika Finansowego prowadzi niewielka pochylnia.
  • W budynku nie ma informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych.
  • W budynku brak jest oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
  • W pobliżu budynku, od ul. Nowogrodzkiej, znajdują się trzy miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
  • Do budynku i jego pomieszczeń można wchodzić z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  • Brak jest tłumacza języka migowego.

Opis dostępności do siedziby pełnomocnika terenowego Rzecznika Finansowego w Lublinie:

  • Budynek, w którym znajduje się siedziba pełnomocnika Rzecznika Finansowego zlokalizowany jest przy ul. Krakowskie Przedmieście 22 lok. 1.
  • Przed wejściem do budynku nie ma schodów.
  • Drzwi wejściowe do budynku są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Drzwi są jednoskrzydłowe o łącznej szerokości ok. 100 cm, otwierane przy użyciu znacznej siły, otwierane na zewnątrz, odblokowywane domofonem, prowadzące do holu.
  • Na parterze znajduje się winda o szerokości drzwi 90 cm.
  • Siedziba Pełnomocnika Terenowego Rzecznika Finansowego znajduje się na pierwszym piętrze.
  • Po wyjściu z windy na pierwszym piętrze znajdują się drewniane drzwi o szerokości 100 cm, otwierane ręcznie na zewnątrz przy użyciu znacznej siły. W razie potrzeby asystę w skorzystaniu z nich może udzielić pracownik BRF.
  • Przy wejściu znajduje się stanowisko sekretariatu.
  • W budynku nie ma informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych.
  • W budynku brak jest oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
  • W pobliżu budynku znajdują się dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami na ul. Walerego Wróblewskiego.
  • Do budynku i pomieszczeń BRF można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  • Brak jest tłumacza języka migowego.

W celu umówienia wizyty prosimy o uprzedni kontakt:

Telefon 22 333 73 31

e-mail: biuroterenowelublin@rf.gov.pl

Opis dostępności do siedziby pełnomocnika terenowego Rzecznika Finansowego w Olsztynie:

  • Budynek, w którym znajduje się siedziba Pełnomocnika Terenowego Rzecznika Finansowego, zlokalizowany jest przy ul. Prostej 1/2 lok. 5.
  • W budynku nie ma informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych.
  • W budynku brak jest oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
  • W pobliżu budynku znajduje się miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami na ul. Stanisława Staszica.
  • Do budynku i pomieszczeń BRF można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  • Brak jest tłumacza języka migowego.

W celu umówienia wizyty prosimy o uprzedni kontakt:

Telefon 22 333 73 37.

e-mail: biuroterenoweolsztyn@rf.gov.pl

Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej

Zgodnie z art. 30 ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. W analogiczny sposób można poinformować nas o braku takiej dostępności, jednak w tej sytuacji nie ma konieczności wykazania interesu prawnego lub

faktycznego.

Jak złożyć wniosek:

  • Wniosek o zapewnienie dostępności można złożyć:
  • osobiście pod adresem Biura Rzecznika Finansowego, ul. Nowogrodzka 47A, 00-695 Warszawa,
  • za pośrednictwem poczty na wskazany wyżej adres,
  • za pośrednictwem poczty elektronicznej na dostepnoscwbrf@rf.gov.pl,
  • poprzez e-PUAP.

Wniosek powinien zawierać:

  • dane kontaktowe wnioskodawcy;
  • wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
  • wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
  • wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

Rozpoznanie wniosku:

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje albo rozwiązanie w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Odwołanie:

Jeżeli BRF, pomimo złożenia wniosku, nie zapewni dostępności można złożyć skargę na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON w terminie 30 dni od dnia, w którym upłynął termin na zapewnienie dostępności lub od otrzymania odmowy zapewnienia dostępności.

Po rozpatrzeniu skargi, Prezes Zarządu PFRON wydaje decyzję, która: nakazuje zapewnić dostępność w określony sposób, w terminie nie krótszym niż 30 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – nie krótszym niż 60 dni, od dnia doręczenia decyzji, albo zwalnia z zapewnienia dostępności. Prezes Zarządu PFRON może też zakończyć postępowanie bez wydania decyzji i umorzyć całe postępowanie w przypadku, gdy skarga jest bezprzedmiotowa.

Koordynator do spraw dostępności w Biurze Rzecznika Finansowego:

Jakub Kubacki kontakt: dostepnoscwbrf@rf.gov.pl

Biuro Rzecznika Finansowego stara się w najpełniejszym zakresie zapewnić dostęp do budynków Urzędu, publikowanych informacji i stron internetowych wszystkim osobom. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.