Otrzymałeś stanowisko instytucji finansowej? Nie zgadzasz się z nim, lub po prostu go nie rozumiesz? A może czujesz się pokrzywdzony jej działaniem, ale nie wiesz jakie są Twoje uprawnienia?
Skonsultuj się z ekspertami Rzecznika Finansowego. Służą pomocą w czasie dyżurów telefonicznych i udzielają odpowiedzi na zapytania e-mailowe. Podpowiedzą Ci, co możesz zrobić dalej w danej sprawie.
Informujemy, że począwszy od dnia 18 listopada 2024 r., zostaną zmienione zasady prowadzenia poradniczych dyżurów telefonicznych przez ekspertów Rzecznika Finansowego dostępnych pod numerami telefonów 22 333 73 25 (z zakresu problemów klientów podmiotów rynku bankowego i kapitałowego) oraz 22 333 73 28 (z zakresu problemów klientów rynku ubezpieczeniowo – emerytalnego). Zmiana ma na celu profesjonalizację udzielanych porad poprzez dostosowanie zakresu udzielanej porady do indywidualnych i konkretnych problemów oraz pojawiających się wątpliwości zgłaszanych przez osoby dzwoniące.
Uzyskanie porady ekspertów Rzecznika Finansowego będzie możliwe po wcześniejszym zapisaniu się w jeden z następujących sposobów:
- telefonicznie za pośrednictwem numerów 22 333 73 25 (na porady z zakresu problemów klientów podmiotów rynku bankowego i kapitałowego) oraz 22 333 73 28 (na porady z zakresu problemów klientów rynku ubezpieczeniowo – emerytalnego) od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00 – 14:00,
- poprzez formularz online
- osobiście w każdy poniedziałek, środę i piątek w godzinach od 10:00 do 16:00, w punkcie obsługi interesantów znajdującym się na parterze w siedzibie Biura Rzecznika Finansowego przy ul. Nowogrodzkiej 47A w Warszawie;
- podczas wcześniej umówionej, osobistej wizyty w jednym z biur Pełnomocników Terenowych Rzecznika Finansowego:
- w Olsztynie, przy ul. Prostej 1/2 lok. 5,
- w Lublinie, przy ul. Krakowskie Przedmieście 22 lok. 1.
Więcej informacji o biurach Pełnomocników Terenowych Rzecznika Finansowego znajdziecie Państwo na stronie: Pełnomocnicy Terenowi – Rzecznik Finansowy.
Ważne! Proponowane obecnie umowy lub aneksy przesłane na adres e-mail nie będą analizowane w odniesieniu do indywidualnej sprawy. W razie dostrzeżenia niezgodności z prawem lub dobrymi obyczajami Rzecznik Finansowy będzie podejmował wyłącznie działania systemowe.
Jeżeli chcesz uzyskać telefoniczną poradę eksperta Biura Rzecznika Finansowego, umów się na termin porady korzystając z poniższych numerów telefonów:
w godzinach 10:00-14:00 (poniedziałek – piątek) – zapisy na porady telefoniczne prawników udzielających porad z zakresu problemów klientówrynku ubezpieczeniowo – emerytalnego:
- ubezpieczonymi;
- ubezpieczającymi;
- uposażonymi lub uprawnionymi z umowy ubezpieczenia;
- spadkobiercami posiadającymi interes prawny w ustaleniu odpowiedzialności lub spełnieniu świadczenia z umowy ubezpieczenia;
- poszkodowanymi dochodzącymi roszczeń na podstawie ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK;
- członkami funduszu emerytalnego lub osobami uprawnionymi;
- uczestnikami pracowniczego programu emerytalnego lub osobami uprawnionymi;
- oszczędzającymi lub osobami uprawnionym (IKE, IKZE);
- osobami otrzymującymi emeryturę kapitałową;
- uczestnikami PPK lub osobami uprawnionymi.
w godzinach 10.00-14.00 (poniedziałek-piątek) – zapisy na porady telefoniczne prawników z zakresu problemów klientów podmiotów rynku bankowego i kapitałowego:
- banków krajowych,
- banków zagranicznych,
- oddziałów banków zagranicznych,
- oddziałów instytucji kredytowych,
- spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych,
- towarzystw funduszy inwestycyjnych,
- funduszy inwestycyjnych,
- firm inwestycyjnych,
- instytucji płatniczych,
- biur usług płatniczych,
- instytucji pieniądza elektronicznego,
- oddziałów zagranicznych instytucji pieniądza elektronicznego,
- instytucji finansowych,
- instytucji pożyczkowych,
- pośredników kredytów,
- pośredników kredytów hipotecznych.
Poradę w zakresie wakacji kredytowych można uzyskać również drogą e-mailową pisząc na dedykowany adres: wakacjekredytowe@rf.gov.pl
Poradę eksperta można uzyskać również drogą e-mailową pisząc na adres: porady@rf.gov.pl oraz podczas osobistej wizyty w punkcie poradnictwa ekspertów Rzecznika Finansowego, działającego przy ul. Nowogrodzkiej 47A w Warszawie (na parterze), po uprzednim zapisaniu się na taką poradę:
- pod numerami 22 333 73 25 (na porady z zakresu problemów klientów podmiotów rynku bankowego i kapitałowego) oraz 22 333 73 28 (na porady z zakresu problemów klientów rynku ubezpieczeniowo – emerytalnego) od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00 – 14:00,
WAŻNE: Mając na celu zwiększenie ochrony danych osobowych i w związku z wymaganiami polityki bezpieczeństwa informacji, Biuro Rzecznika Finansowego wprowadziło niezbędną modyfikację w korespondencji z Klientami. Zmiana dotyczy korespondencji e-mail z załącznikami zawierającymi m.in. dane osobowe Klientów, które obecnie zabezpieczone są hasłem. Dowiedz się jakie są nowe zabezpieczenia korespondencji elektronicznej z Biurem Rzecznika Finansowego.
Informacji dotyczących statusu wniosku skierowanego do Rzecznika Finansowego udzielamy telefonicznie w godzinach 10:00-14:00 pod numerami telefonów: 22 333-73-26 lub 22 333-73-27.