Rzecznik Finansowy zawarł ugodę z Provident Polska S.A. w sprawie wszczętej przed Sądem Okręgowym w Warszawie w dniu 29 października 2020 r., o sygn. akt I C 259/22, z powództwa Rzecznika Finansowego o zaniechanie przez Provident Polska nieobniżania w przypadku przedterminowej spłaty kredytu konsumenckiego wszystkich kosztów składających się na całkowity koszt kredytu w rozumieniu art. 5 pkt 6 ustawy z dnia 12 maja 2011 roku o kredycie konsumenckim.
Praktyka Spółki, którą w niniejszej sprawie kwestionował Rzecznik Finansowy, zdaniem Rzecznika polegała m.in. na nieobniżaniu w przypadku przedterminowej spłaty kredytu konsumenckiego całkowitego kosztu kredytu o część prowizji.
Sprawa została skierowana do mediacji, w ramach której strony doszły do porozumienia odnośnie do ugodowego zakończenia sporu.
W ramach ugody Spółka potwierdziła, że rozlicza i zwraca część wszystkich kosztów składających się na całkowity koszt kredytu w rozumieniu art. 5 pkt 6 ustawy z dnia 12 maja 2011 roku o kredycie konsumenckim w wyniku wcześniejszej spłaty kredytu konsumenckiego.
Rzecznik Finansowy wyraża zadowolenie z zawarcia ugody w tak ważkiej dla klientów Spółki sprawie. Jednocześnie zapewnia, iż w dalszym ciągu będzie podejmował działania w celu zapobiegnięcia naruszeniom interesów klientów podmiotów rynku finansowego oraz wsparcia w realizacji przysługujących im praw.
Jeśli więc dokonałeś przedterminowej spłaty kredytu konsumenckiego i nie otrzymałeś zwrotu części kosztów możesz złożyć reklamację do Spółki. W przypadku, jeśli Provident Polska nie uzna Twoich roszczeń lub też w ogóle nie udzieli odpowiedzi na Twoją reklamację przysługuje Ci prawo do złożenia do Rzecznika Finansowego wniosku o podjęcie działań w Twojej indywidualnej sprawie.
Informacje na temat możliwości uzyskania pomocy ze strony Rzecznika Finansowego, w tym zasad składania reklamacji i dalszego postępowania w przypadku jej nieuwzględnienia przez podmiot rynku finansowego znajduje się pod adresem: https://rf.gov.pl/